cc-pl - Re: [Cc-pl] Nieadekwatność licencji CC do fotografii (w Stanach)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tobiasz \"Anorak\" Koprowski" <not.beautiful.anymore AT gmail.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Nieadekwatność licencji CC do fotografii (w Stanach)
  • Date: Sun, 13 Jan 2008 12:55:21 +0100

Witam,

Według mnie kontakt z autorem powinien nastąpić przed pobraniem i decyzją o publikacji.
U mnie zdarzyło się że firma wydająca przewodniki interaktywne (Schmap.de) skontaktowała się ze mną trzy razy, za każdym razem kiedy chciała wykorzystać moje zdjęcia.
Przedstawiła listę, jaka im się podoba, ja zaakceptowałem, zdjęcia zostały wykorzystane z podaniem autora. I wszystko było OK.
Tak samo z przewodnikiem po górach - chociaż w żadnym z przypadków nikt nie zaproponował wynagrodzeń (czego zresztą nie oczekiwałem).
I tu jest sprawa jasna.

Pytanie co zrobić, jeśli moje fotki (w tym wypadku z FLICKR) pojawią się gdzieś, ja to zauważę, zadam pytanie, a np portal który je umieścił powie mi, że dostał zgodę od pana X.
Udowodnić autorstwo oczywiście można (różne sprytne metadane z plików) ale łatwe to nie jest, zwłaszcza procesowo.
Myślę że całość tematu rozbija się o odpowiednie podejście ludzi, którzy chcą użyć tych fotek w jakiejkolwiek formie czy celu.

Tobiasz "Anorak" Koprowski