cc-pl - Re: [Cc-pl] TEMAT JEST WIELKIM ZNAKIEM ZAPYTANIA

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: SasQ <sasq1 AT go2.pl>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] TEMAT JEST WIELKIM ZNAKIEM ZAPYTANIA
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 00:33:49 +0100

Dnia 17-12-2006 o 00:04:51 Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl> napisał:

Najlepsze jest to, że cały ten manifest kończy się notą
"(c) Eben Moglen"....

:D

Możliwe że to po prostu sposób oznaczenia autorstwa.
Zauważyłem że także w Polsce takie ozdabianie wszystkiego
znaczkami (c) <tu jakiś przedział dat> <tu jakiś autor/firma>
to bardzo popularna praktyka, choć idiotyczna gdy sobie
człowiek uświadomi, że przecież praw do kopiowania się już
nie rejestruje :P Niedawno na tej liście rozmawiałem o tym
z Aneczką [przy okazji tej galerii zdjęć]. A popularna jest
ona chyba właśnie dlatego, że osoby dające ten znaczek i tak
zbytnio nie wiedzą nic o prawie, na które się powołują, a
znaczek ten ma wyrażać jedynie ich sprzeciw dla kopiowania
ich prac, albo jako zwyczajny PODPIS :P
Albo jeden koleś na swojej stronie internetowej dał sobie tekst:
"kopiowanie tego tekstu bez mojej zgody jest zabronione" i był
bardzo zdziwiony jak go zapytałem, czy ma mi za złe, że moja
przeglądarka internetowa zrobiła sobie bez jego zgody kopię tej
jego strony w swojej pamięci podręcznej na potrzeby wyświetlenia
mi jej na ekranie ;) a następnie moje oczy zrobiły kopię dla
mojego mózgu ;D

W związku z powyższym ciekaw jestem, czy są jakieś lepsze sposoby
wyrażenia autorstwa dla jakiegoś dzieła [tekstu, zdjęcia, strony
internetowej itp.], niż ładowanie znaczka (c) ?
Przyznam że ja na swojej stronie internetowej też mam napis:
(c) SasQ, niektóre prawa zastrzeżone [z lnkiem do dokładniejszego
wyszczególnienia na co zezwalam, a na co nie ;J], mimo że wiem
dobrze że "praw do kopiowania" już się nie rejestruje, ale ten
znaczek dałem tam dlatego, że nie miałem lepszego pomysłu na
oznaczenie że jestem autorem tej strony i tekstów, które się na
niej znajdują, oraz że niektóre moje prawa autorskie sobie
zastrzegłem ;P [Tym bardziej nie mam pomysłu jak to opisać w
przyszłości, bo prawdopodobnie umieszczę na swojej stronie teksty
napisane przez innych autorów.]
Znacie jakieś lepsze pomysły na opisanie autorstwa w stopce strony?

--
SasQ

Programowanie gier: http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/
Świadome śnienie: http://ldmasta.w.interia.pl/