cc-pl - [Cc-pl] opinia polskich bibliotekarzy nt zmian w prawie autorskim

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Łukasz Jachowicz" <honey AT 7thguard.net>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] opinia polskich bibliotekarzy nt zmian w prawie autorskim
  • Date: Thu, 13 Apr 2006 13:03:17 +0200

Witam wszystkich po (bardzo) długiej nieobecności na liście - i jak
zwykle trochę offtopicznie. Chcę nawiązać do toczonych tu dyskusji
dotyczących zabezpieczeń utrudniających kopiowanie; wpadła mi właśnie
w ręce opinia Zarządu Głównego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich
oraz Konferencji Dyrektorów Bibliotek Szkół Wyższych w sprawie
projektu ustawy o zmianie ustawy o prawie autorskim. Opinia dostępna
jest na stronie http://www.ebib.info/news.php?133

Bibliotekarze podkreślają, że...

"Konieczność uzyskiwania każdorazowo zgody na usuwanie (obchodzenie)
zabezpieczeń w celu sporządzania dodatkowych kopii stanowi zagrożenie
dla swobodnego korzystania z licencji ustawowych [...] "

i proponują, by przygotować listę organizacji zwolnionych z obowiązku
każdorazowego uzyskiwania zgody na usuwanie (obchodzenie)
zabezpieczeń.

Nie wiem niestety, czy ktoś w naszym kraju koordynuje działania
związane z DRMami - ale chyba warto by zacząć zbierać tego typu opinie
i rozpocząć kampanię informacyjną podobną do tej, jaką zrobiliśmy w
przypadku patentów na oprogramowanie.

pozdrawiam,
Łukasz
--