cc-pl - Re: [Cc-pl] (brak tematu)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] (brak tematu)
  • Date: Fri, 11 Nov 2005 20:59:19 +0100

Marek Futrega wrote:

Chcialbys, zeby UW prowadzil kursy, ktore umozliwiaja indywidualny kontakt z wykladowcami, za friko i dla wszystkich?

Tak sobie wyobrazam publcizna uczelnie.

Skad mialyby isc na to srodki?

Z budzetu panstwa. Och, poczekaj, to wcale nie jest taki rewolucyjny pomysl: UW i teraz ma srodki z budzetu panstwa.

Te kursy sa krokiem w dobrym kierunku, bo (prawie)

(wlasnie)

kazdy moze w nich brac udzial, a ze jakies materialy pomocnicze nie sa na CC

Ich w ogole nie ma. To znaczy sa, ale musisz znac haslo. Czyli tak jakby ich nie bylo. Nie wzbogacaja spoleczenstwa, wzbogacaja drobne grupe tych, ktorych na to stac.

to nie powod, zeby od razu spisywac inicjatywe na straty.

Alez niech sobie bedzie, podobnie jak reklamy proszkow do prania i domy publiczne. Po prostu nie widze powodu dla ktorego mialbym wyrazac radosc z powodu jej istnienia.

Moze te materialy nie moga byc udostepniane publicznie (np. sa fragmentami ksiazek)?

Ja bym sie raczej obawial, ze tworcy projektu lamia prawo autorskie, ale zeby sie nie wydalo nie moga tak po prostu tego oglosic. Z tego co wiem tak wyglada rzeczywistosc uniwersytecka, tak sie robi skrypty, strony dla studentow etc.

Moze UW mogloby je udostepnic, gdyby wiedzialo o czyms takim jak CC?

A to jest wreszcie bardzo rozsadna propozycja, i nad tym trzeba by sie zastanowic

Kazda promocja CC jest dobra i chwala dla Aniry, ze chce o tym mowic na swoim kursie.

Ja sie w pelni zgadzam. Tylko dlaczego jednoczesnie nie udostepni materialow z tego kursu, niekoniecznie nawet na CC, ale np. zgodnie z duchem Open Access? Po co to haslo? Bo niekontrolowane tlumy glodnych wiedzy studentow beda mogly, o zgrozo, poczytac cos za darmo? Opowiadac o CC i jednoczesnie swoja dzialalnoscia zaprzeczac samej istocie projektu - ja naprawde nie wiem czy to jest promocja...
pozdrawiam
Jaroslaw Lipszyc