cc-pl - [Cc-pl] pełnometrażowy film na CC!

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] pełnometrażowy film na CC!
  • Date: Sun, 02 Oct 2005 14:26:51 +0200

Witam!

Być może niektórzy z Was pamiętają dyskusję, jaką toczyłem na tej liście głównie z Panem Kotwicą, gdzie wskazywałem na ograniczenia wolnej i otwartej współpracy w produkcji dóbr kultury.

Powątpiewałem wtedy, czy w ten sposób możliwe jest stworzenie pełnometrażowego filmu (podkreślam, że chodziło mi nie o kino niekomercyjne czy niezależne, ale o tworzone na zasadzie podobnej jak wolne oprogramowanie). Otóż taki produkt powstał: na stronie www.starwreck.com udostępniono niedawno film nakręcony przez grupę fińskich zapaleńców.

"It is the product of a core group of five Finns, and over 300 extras, assistants and supporters." (http://www-us.starwreck.com/introduction.php)

Zwracam tylko uwagę, że tworzenie zajęło kilka dobrych lat, film jest parodią, no i poza tym jest dostępny na licencji CC-BY-ND-NC 1.0 (czyli kolejne NC...). Wobec tego to wciąż nie to co wolne oprogramowanie...

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Tak niesamowity CZAT... >>> http://link.interia.pl/f18ba