Sympa Menu

cc-be - [Cc-be] DRM + ongewenste associatie

cc-be AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons - Belgium

  • From: Stefaan Huysentruyt <cc-be AT minimoa.net>
  • To: cc-be AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-be] DRM + ongewenste associatie
  • Date: Sun, 21 Nov 2004 21:04:05 +0100

Beste,

Lees ik goed, als ik begrijp dat bij het aanvaarden van een CC licentie het voor de licentienemer _steeds_ verboden is om DRM (Digital Rights Management) technieken of andere (encryptie enz...) te gebruiken die beperking oplegt, geografisch of andere, bij het benutten van het werk (4a), ongeacht de persoonlijke restricties die de licentiegever via de CC kan kiezen?

Is er een mogelijkheid om te verhinderen dat je werk - uit zijn context maar - in associatie wordt gebracht met mensonterende ideeën en propaganda zoals door racistische of haat predikende organen?

Stefaan Huysentruyt

Vogelwikkestraat 7
B-8210 VELDEGEM
Belgium
voice: +32-50-281650
cell: +32-486-976496
mailto:stefaan.huysentruytAPESTAARTminimoa.net

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page