cc-rs - Re: [Cc-.rs/.yu] izvrsivost ili primenljivost/primenjivost, odredba 8 c

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: vedran.vucic AT gnulinuxcentar.org
  • To: Veka i Teka <theart AT yubc.net>
  • Cc: cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-.rs/.yu] izvrsivost ili primenljivost/primenjivost, odredba 8 c
  • Date: Tue, 13 Mar 2007 23:16:53 +0100

Da, treba postovati nasu terminologiju, jer je funkcija licence da regulise neke uslove koriscenja nekog dela u nekom pravnom sistemu.
Dakle, to je nuzno, ako je taj cilj vazniji od samog cina "prevodjenja", a nadam se da jeste. Na osnovu tog dokumenta se moze vrsiti zastita to jest utuzenje ako dodje do krsenja, a za to je vazno da se licenca slaze sa terminologijom koja vazi kod nas.

Pozdrav,

Vedran

Quoting Veka i Teka <theart AT yubc.net>:

Zdravo,

Kod nas je licenca termin koji se vezuje za industrijsku svojinu, prvenstveno.
Sam izraz "licenca" ne postoji u Zakonu o autorskom i srodnom pravu/
koristi se termin "dozvola".

Ograda "tako ne znaci kod nas" u Vedranovom komentaru je potpuno na mestu.
Medjunarodno autorsko pravo ne postoji. Postoji minumum, uslovno
receno, najmanji zajednicki sadrzalac, koji je obavezujuci za zemlje
potpisnice i tzv. ugovora prve generacije (Bernska konvencija i Rimska)
i ugovora druge generacije (WIPO). Princip da se u slucaju trazenja
zastite (tuzbe zbog povrede prava ili naknade stete) primenjuje pravo
zemlje suda u kojoj se tuzi (trazi zastita ) dovodi do necega sto se
zove forum shopping/ jedan isti slucaj imace razlicit ishod u
zavisnosti od toga pred sudom koje zemlje se vodi. Nacionalno pravo
odredjuje sudbinu spora.

Pretenciozno je traziti bilo od Nene, bilo od nacionalne licence ciji
predlog komentarisemo, da bude vise od nacionalne.
Ono sto vazi kod nas mora da prati nasu terminologiju, cak i kada je
ona nakaradna (Ilustracije radi, pravo koje se u svim medjunarodnim
dokumentima zove distribution right kod nas se prevodi i to je
pozitivni zakonski termin, kao pravo na stavljanje primeraka dela u
promet. Sta se desava kada se taj nas izraz prevede na engleski/ niko
ne prepoznaje distribution right/ kao da smo mi izmislili neko novo
ovlascenje. ) Tako da kod nas, bar po mom misljenju, treba pratiti nasu
zakonsku terminologiju. Ona nas obavezuje. Ako imamo Zakon o autorskom
i srodnom pravu, onda i u ovom slucaju koristimo izraz srodna prava.
Ako imamo pravo na stavljanje primeraka dela u promet/ onda nas i ovaj
ne preterano srecan prevod obavezuje.

Definitivno nije samo prevod. Medjutim, jeste o autorskom pravu. I
jeste u Srbiji koja ima svoje propise u ovoj oblasti. Dopadali nam se
ili ne termini (meni licno se ne dopadaju, deluju mi rogobatno) koji su
vazeci u nasem pravu, mislim da moramo da ih postujemo.

Pozdrav
Verica
----- Original Message ----- From: <vedran.vucic AT gnulinuxcentar.org>