Sympa Menu

cc-ro - Re: [Cc-ro] Cum pot schimba o licenta?

cc-ro AT lists.ibiblio.org

  • From: Mihai Amariutei <mihai AT ambra.ro>
  • To: cc-ro AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-ro] Cum pot schimba o licenta?
  • Date: Thu, 06 Aug 2009 01:13:55 +0300

Daca prin acest contract se ofera de drepturi suplimentare fata de cele acordate prin licenta Creative Commons nu e nevoie de anulat vechea licenta, e suficient de mentionat conditiile de utilizare contractate.
Nici nu e nevoie de facut referire la licentierea Creative Commons in contract dealtfel - nu are nici o legatura cu noua licenta, oferita prin contract.

In cazul dumneavoastra, licenta initiala nu permite exploatarea comerciala.
Daca cineva a folosit opera in scop comercial inseamna ca a folosit-o fara autorizatie si e pasibil de ceva necazuri.
Dar puteti sa-i oferiti o licenta comerciala - de ex. contra cost.

Daca asta doriti, nu atasati licenta Creative Commons atribuire/comercial/opere derivate - care ar permite oricui sa foloseasca opera comercial fara nici o plata, ci descrieti in contract exact conditiile stabilite.

Unele firme software folosesc acest sistem - de ex. MySQL, inainte de a fi cumparat de Sun ( cumparat acum de Oracle) furniza baza de date MySQL sub licenta libera GPL dar si sub licenta comerciala pentru cei care doreau sa evite conditiile impuse de licenta GPL.

E mai dificil daca se doreste retragerea de drepturi oferite public printr-o licenta libera.
Autorul poate renunta sa mai distribuie opera sub licenta libera, dar exemplarele deja in circulatie vor continua sa fie distribuite in conformitate cu licenta care le insoteste, limitand astfel posibilitatea de a extrage un venit direct.

Bineinteles, in practica se pot gasi tot felul de chichite avocatesti, dar cam acesta este spiritul licentelor libere.

Mihai
IANAL

Valentin Cristescu a scris:
Va multumesc foarte mult pentru lamuriri, mai ales ca nu cunosc prea bine semnificatia licentei Creative Commons.

Inca o intrebare: in cazul in care semnez cu cineva un contract pot anula prin actul semnat licenta Creative Commons de care s-a folosit pana in acel moment? Este nevoie ca in actul respectiv sa specific ca aceasta licenta se anuleaza sau se considera anulata de la data semnarii actului?

cu multumiri
Valentin