cc-pl - Re: [Cc-pl] CC na UW (was: Paczka Cc-pl, Tom 86, Numer 3)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: jsbien AT mimuw.edu.pl (Janusz S. Bień)
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] CC na UW (was: Paczka Cc-pl, Tom 86, Numer 3)
  • Date: Thu, 27 Sep 2012 18:20:04 +0200

On Thu, 27 Sep 2012 cc-pl-request AT lists.ibiblio.org wrote:

> Date: Thu, 27 Sep 2012 01:52:04 +0200
> From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>

[...]

> Człowiek ma wybór wybrania licencji tak czy siak. Tutaj podejrzewam
> chodzi o to, że są zapewne plany stworzenia publicznego repozytorium
> tych prac i zgoda na CC-BY jest udzielana w kontekście tego
> repozytorium. Jak zainteresowany nie wyrazi zgody na tę licencję to po
> prostu jego praca nie znajdzie się w publicznym repozytorium
> prowadzonym przez uczelnię a autor pracy może sobie ją udostępniać
> poza tym na takiej licencji na jakiej się mu żywnie podoba.

Repozytorium już - przynajmniej oficjalnie i teoretycznie - istnieje:

https://depotuw.ceon.pl/

> IMHO lepiej gdy takie publiczne repozytorium ma jednolitą licencję dla
> wszystkich prac

Dlaczego?

> i jeśli wybrano do tego celu najbardziej otwartą z
> licencji CC to tylko się IMHO należy cieszyć.

Pytanie, czy autorzy zaakceptują tę właśnie licencję. Mam wrażenie
(nie mogę sprawdzić, bo w tej chwili nie ma dostępu), że na razie
żaden z nich nie wybrał tej opcji.

[...]

> From: Skarbimir Kwiatkowski <skarb AT umk.pl>

[...]

> Chyba jednak dawniej też można było mówić o rozpowszechnieniu w zn.
> ustawy o pr. autorskim. Zgodnie z art. 6 utworem rozpowszechnionym
> jest utwór, który za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób
> udostępniony publicznie. Krótko, bo krótko ale doktorat w bibliotece
> był publicznie dostępny. I to za zgodą autora, podobnie jak na gruncie
> nowego zarządzenia rektora UW (brak zgody jest możliwy, ale pociągałby
> za sobą brak możliwości obrony). Nie ma więc tu moim zdaniem
> rewolucyjnej zmiany.

To dobrze.

Pozdrawiam

JSB

--
,
Prof. dr hab. Janusz S. Bien - Uniwersytet Warszawski (Katedra Lingwistyki

  • Re: [Cc-pl] CC na UW (was: Paczka Cc-pl, Tom 86, Numer 3), Janusz S. Bień, 09/27/2012