cc-pl - Re: [Cc-pl] zbiorowe zarządzanie - wątpliwości muzyków

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] zbiorowe zarządzanie - wątpliwości muzyków
  • Date: Sun, 5 Dec 2010 20:29:19 +0100

W dniu 5 grudnia 2010 12:30 użytkownik Perun <bruthus AT interia.pl> napisał:
> Witajcie!
>
> Przepraszam, że poruszam coś, co pewnie już wyjaśniliście. Gdyby ktoś mógł
> skierować w stronę wyjaśnień, albo wyjaśnić w kilku słowach, będę wdzięczny.
>
> Na forum hard-core.pl http://forum.hard-core.pl/viewtopic.php?f=10&t=41022

Komentarze są super. Dawno się tak nie ubawiłem. Proponuję je
wydrukować i wysłać do ZAiKSu, żeby wiedzieli co o nich myślą niszowi
twórcy, w imieniu których oni rzekomo działają. Chociaż od strony
prawnej niestety ZAiKS i inne organizacje zbiorowego zarządzania
prawami autorskimi mają prawo zbierać swój haracz.

> Płyty własnej kapeli puszczam na jednej z licencji CC i według forumowiczów,
> rozwiązuje to problemy ze zbiorowym zarządzaniem. Czy na pewno?

Na ten temat były już dyskusje na tej liście i w wielu innych
miejscach. Polskie wersje licencji CC mają klauzule wyłączające
pośrednictwo organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi -
tyle, że nie zostało to jeszcze dotąd przetestowane w sądzie. Jak
macie takie dość małe i zwarte środowisko, to może warto zaryzykować i
pójść na wojnę z ZAiKSem? Chociaż pewnie jak ZAiKS się zorientuje, że
wdepnął w niezłe g...o , to się po cichu rakiem wycofa ze sprawy.
Wyślą okólnik do swoich inspektorów, żeby omijać takie sklepy jak
Wasze szerokim łukiem i na tym się sprawa skończy.

Teksty, które warto przeczytać:

http://prawo.vagla.pl/node/7587

http://www.jamendo.com/pl/forums/discussion/210/zaiks-a-muzyka-z-jamendo/

Pozdr.