cc-pl - Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tomasz Ganicz" <polimerek AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny
  • Date: Sun, 21 Dec 2008 22:39:28 +0100

W dniu 21 grudnia 2008 22:18 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
<tristan AT b7.pl> napisał:
> Witam,
>
> mam zrobić materiał edukacyjny. Niestety nie może on być wolny, bo ma
> stanowić o przewadze jednego ośrodka nad pozostałymi. Pasują mi jednak do
> niego niektóre zdjęcia z Wikipedii. Oczywiście są na zarażającej licencji
> CC BY-SA. I teraz pytanie, czy wykorzystanie takiego zdjęcia w materiale
> video oraz prezentacji to po prostu wykorzystanie i łapie się pod wolność
> wykorzystania, czy też jest to utwór pochodny i zaraża?

W jakim sensie "zaraża" ? Zdjęcia CC-BY-SA możesz zamieścić w dziele,
którego tekst i inne zdjęcia są objęte innymi licencjami. Musisz je
tylko spod tej licencji głównej wyłączyć, przez wyraźne oznakowanie
zgodne z warunkami licencji CC-BY-SA, czyli podać autora, źródło i
informację, że te zdjęcia są na licencji CC-BY-SA.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/