cc-pl - Re: [Cc-pl] Czy ja czegoś nie rozumiem, czy zdelegalizowano CC i FLOSS?

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Michał Trowski" <michal.trowski AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Czy ja czegoś nie rozumiem, czy zdelegalizowano CC i FLOSS?
  • Date: Mon, 12 Nov 2007 00:21:17 +0100

Krzysztofowi chodzi o to, że w polskim prawie w ściśle określonych sytuacjach zastosowanie znajduje dość specyficzny mechanizm, zgodnie z którym mimo przejścia autorskich praw majątkowych tantiemy autorskie wypłacane są autorowi, a nie osobie, która je od niego zakupiła. Nie można tego zmienić w drodze umowy.

pozdrawiam

--
Michal Trowski
tel: 606-258-976

11-11-07, Przemysław Adam Śmiejek < przemyslaw.smiejek AT alrauna.org> napisał(a):
Kłaniam się,

w odpowiedzi na pismo z dnia: niedziela, 11 listopada 2007
wysłane na adres: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
podpisane: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>

> CC nie jest nielegalne. Po prostu licencja nieodpłatna (niezależnie czy
> CC, czy jakaś inna) nie jest tak do końca nieodpłatna dla licencjobiorcy
> - może się okazać, że zapłaci on wynagrodzenie (czy to w cenie nośnika,
> na którym skopiuje utwór, czy to w ramach umowy podpisanej z OZZ).

Krzysiek, zrozum, ja nie jestem prawnikiem, a wciąż mówisz prawniczym
językiem :( Czyli mogę pewnego dnia beknąć na dziwną kwotę za moje
amatorskie filmiki? Kto ustala kwotę?

--
Przemysław Adam Śmiejek;  e-mail: przemyslaw.smiejek AT alrauna.org;
Koordynator Projektu Alrauna.org (WO w szkole);