cc-pl - [Cc-pl] gover.pl: wszelkie prawa zastrzezone do danych sejmowych

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] gover.pl: wszelkie prawa zastrzezone do danych sejmowych
  • Date: Wed, 12 Sep 2007 11:31:12 +0200

Powstal nowy, ciekawy serwis gover.pl, ktory m.in. wyswietla w przystepnej formie informacje na temat prac sejmu i zachowan poslow: np. nie tylko wyniki poszczegolnych glosowan, ale historie glosowan poszczegolnych poslow. Dane te sa pobierane z serwisu sejmowego.

Zastanawiam sie, jaki powinien byc status licencyjny serwisu. Nie mam watpliwosci, ze obecna notka (pewnie wstawiona automatycznie): "Copyrigh (c) Gover 2007. Wszelkie prawa zastrzezone", jest nieprawidlowa.

Serwis powoluje sie na zapisy o jawnosci posiedzen Sejmu i prawa dostepu do informacji publicznej.

Mam nastepujace watpliwosci: wyczytalem w serwisie Vagla, ze Sejmu nie dotyczy ustawa o dostepie do info. publ. (informacja z 2003 roku, http://prawo.vagla.pl/node/3241). Po drugie, nie moge znalezc w tej ustawie informacji o wykorzystywaniu informacji publicznych - np. jej ponownej publikacji (np. w serwisie gover) - jest tylko mowa o zapewnieniu dostepu).

Jestem wiec ciekaw, czy Gover ma prawo wykorzystywac informacje sejmowe, czy tez tym samym lamie prawo? Byc moze jest to kolejna okazja, by zajac sie kwestia otwartosci informacji sejmowych (czym kiedys zajmowali sie Wikipedysci, ale nie wiem, jak sie sprawa zakonczyla).

Bede wdzieczny za Wasze uwagi, mysle ze warto ten temat pociagnac, bo sytuacja, w ktorych informacje sejmowe sa zastrzezone przez prywatny serwis jest dosc absurdalna.

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--
koordynator / public lead