cc-pl - [Cc-pl] wyswietlanie skanow ksiazek objetych prawami autorskimi

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] wyswietlanie skanow ksiazek objetych prawami autorskimi
  • Date: Tue, 04 Sep 2007 17:07:17 +0200

Mam pewien (pilny) problem, mam nadzieje, ze byc moze ktos z Was jest gotow potwierdzic / rozwiac moje watpliwosci.

ICM UW, w ktorym pracuje, chce udostepnic w internecie (jak dobrze pojdzie na licencjach CC) pewne publikacje naukowe - objete nadal prawami autorskimi, jednak posiadamy zgode autorow tekstow. mamy jednak problem zwiazany z udostepnianiem skanow ksiazek - mamy wrazenie, ze w gre wchodza jeszcze prawa autorskie do ukladu graficznego tekstu, czcionki itp. zastanawiamy sie, czy rzeczywiscie taki problem istnieje i czy to oznacza, ze nie mozna publikowac skanow ksiazek, do ktorych prawa autorskie obowiazuja, i ze trzeba je OCRowac i wyswietlac tekst sformatowany jeszcze raz, przez nas? bo moze np. uklad graficzny to jednak nie przejaw tworczosci, a popularnych czcionek prawa autorskie wygasly - badz mozna je stosunkowo tanio wykupic.

jesli ktos z Was ma doswiadczenie z takimi przypadkami, badz wie cos na ten temat, bede wdzieczny.

pozdrawiam,

Alek Tarkowski

--
koordynator / public lead