cc-pl - Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "[grupa.g3] Marcin Sawicz" <marcin.sawicz AT grupag3.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"
  • Date: Tue, 17 Apr 2007 12:30:15 +0200

Ciekaw jestem Waszych opinii dotyczacych PP i CC - czesto zastanawiam
sie, ktora strategia jest skuteczniejsza, oraz na ile sie uzupelniamy, a
na ile mowimy jednak innymi jezykami? Osobiscie uwazam, ze Partie
Piratow swietnie spisuja sie medialnie, ale jako autentyczne partia -
jak pokazaly wybory we Szwecji - juz nie.

(...)
pozdrowienia,

Alek Tarkowski
Dla mnie PP raczej sieje destrukcję niż buduje świadomość. Sama nazwa jednoznacznie wbija dyskusję na niewłaściwe tory. CC , FSF itp. nie są przecież organizacjami które zajmują się kradzieżą. korsarstwem czy czym tam jeszcze, jest pewną możliwością dla twórcy. Należy się skupić na tym, żeby przekonać zarówno twórców jak i odbiorców (zgadzam się, że te role się zacierają) że taka charakterystyczna dla wolnej kultury wymiana się opłaca i może być atrakcyjną alternatywą.
Sporo rozmawialiśmy o tym na tegorcznej (r)ewolucji - myślę, że będzie to miało odbicie także w publikacji.
Temat będzie też podniesiony przez Gosię na konferencji Wikimedii w maju.

i jeszcze: lewacka akcja medialna "zabierzmy jednym - dajmy drugim" nie wiem, czy to jest jeszcze śmieszno, czy już straszno. Dodatkowo jak każdy ruch lewicowo-rewolucyjny już przypisują sobie wszelkie zasługi.

pozdrawiam,
Marcin Sawicz