cc-pl - [Cc-pl] Paczka Cc-pl, Tom 25, Numer 3

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Seweryn Siewert <sewerynsiewert AT o2.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Paczka Cc-pl, Tom 25, Numer 3
  • Date: Sun, 15 Apr 2007 18:26:06 +0100

Witam wszystkich.

Chciałbym ustosunkować się do kilku kwestii poruszanych przez Alka.

> ...wydaje mi sie, ze warunki uczestnictwa w
> kulturze powinni ustalac razem tworcy i odbiorcy, szczegolnie, ze te
> kategorie sie zacieraja.
Uważam to stwierdzenie właściwie za trzon, oś wolnej kultury sieciowej. Myślę
też, że nie ma właściwie innego sposobu, jak taką debatę zorganizować.
Problem polega na tym, kto miałby podjąć się tego zadania w pl. Obecnie nie
mamy Społeczności skupionej wokół idei wolnej kultury. Mamy za to podłoże
prawne (CC, FreeART) i polityczne (PP) {hm}.
Co do braku Społeczności. Osobiście myślę, że wynika to raczej z
nieumiejętności współpracy między jednostkami, ale to jest już bardziej wina
ogólna :D:D (50lat odgórnego planowania, brak społeczeństwa obywatelskiego
itp.itd....)
> ...ze spotkania ze
> zwiazanym ze szwedzka PP Pirat Byran (takiego pirackiego think tanku)
> odnioslem wrazenie, ze o ile oferuja fantastyczna analize stanu rzeczy,
> to nie posiadaja (sami sie do tego przyznali) wizji rozwiazania obecnej
> sytuacji.
Myślę, że to nie oni powinni mieć wizję, tylko Społeczność, którą
reprezentują. Wracamy wiec do punktu wyjścia.

> Ciekaw jestem Waszych opinii dotyczacych PP i CC - czesto zastanawiam
> sie, ktora strategia jest skuteczniejsza, oraz na ile sie uzupelniamy, a
> na ile mowimy jednak innymi jezykami?
Problem polega na tym, że mówimy językami, które sobie sami tworzymy! Wszyscy
jesteśmy przecież twórcami/odbiorcami zarówno wytworów kultury (CC), jak i
reguł ich późniejszego funkcjonowania (PP).

Aha. na liście mailingowej ISOC.pl były niedawno plany małego hepeningu
odnośnie monitoringu publicznego. (takie małe powiadomionko:)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

  • [Cc-pl] Paczka Cc-pl, Tom 25, Numer 3, Seweryn Siewert, 04/15/2007