cc-pl - Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "[grupa.g3] Marcin Sawicz" <marcin.sawicz AT grupag3.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"
  • Date: Wed, 18 Apr 2007 16:04:07 +0200

Dlaczego konflikt i dlaczego marksizm??? Przeciez jak sie zastanowic to postualty PP sa z gruntu i do cna liberalne. Naprawde, unikajmy mowienia w kategoriach starych podzialow politycznych, bo to nas do niczego nie doprowadzi. Mozna zastanawiac sie nad legalizacja niekomercyjnej wymiany nie wyrokujac czy jest to propozycja komunistyczna (wlasnosc w rece ludu!) czy liberalna (precz ze sztucznymi monopolami!).
Jak rozumiem PP chodzi o to, by swoje cele okreslic na poziomie maksymalnym nie tylko dlatego, ze tego wymaga od nas idealizm, ale takze po to, by osiagnac cele mozliwe do zrealizowania. Celem nie jest generowanie konfliktu, tylko nie ograniczanie sobie samemu pola dzialania.
pozdr
Lipszyc
W pełni się zgadzam. w sprawie nie używania starych pojęć prawnych i politycznych. Też uważam, ze nowe zjawiska wymagają nowych opisów.

Dlaczego zatem ciągnę tą dyskusję? Rzecz w tym jak ludzie na to patrzą. Kiedy spotykamy sie na konferencji czy na tej liście - dyskutujemy z ludźmi ktorzy siedzą w temacie. Kiedy idziemy z tym na ulicę spotkamy szereg mtów i bajeczek o tym, czym ta wolna kultura jest.

"do cna liberalne" wiesz stara prawda mowi, że "moja wolność musi kończyć się tam, gdzie zaczyna się twoja". Zatem należy odróżniać libertarainizm od anarchii.
Jeśli fakt, że ktoś może zrobić wszystko z moim dziełem i ja nie mam na to wpływu nazwiemy liberalnym nastawieniem, to zaraz nam wyjdzie własnie, że anarchia jest szczytem liberalizmu. A to bzdura.

pozdrawiam,
Marcin Sawicz