cc-pl - [Cc-pl] The Pirate Bay

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Michal Adamski <sero AT ert.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] The Pirate Bay
  • Date: Sun, 25 Jun 2006 13:24:25 +0200

Znalezione w sieci:

Rząd USA oficjalnie zagroził Szwecji sankcjami gospodarczymi, o ile
nie zlikwiduje ona niezwłocznie serwerów The Pirate Bay, największego
na świecie trackera BitTorrent.
Sytuacja ta jest logiczną kontynuacją niedawnych wydarzeń, kiedy to
miała miejsce trzydniowa przerwa w działalności The Pirate Bay,
będąca wynikiem nalotu policji. Wznowienia działalności stało się
zresztą źródłem kpin, że przerwa była o jeden dzień krótsza, niż
wtedy, gdy upił się jeden z administratorów...
Jest to przypadek bez precedensu, gdy działalność sieci p2p staje się
źródłem oficjalnego konfliktu międzynarodowego.
Jest to również przypadek, gdzie jedno państwo, uzurpujące sobie rolę
strażnika światowego ładu i moralności, ingeruje w wewnętrzne sprawy
suwerennego kraju. Co precedensów miało wiele.
Ciąg dalszy będzie z pewnością ciekawy i pouczający.

http://www.youtube.com/watch?v=m6DBn0BncMk