Sympa Menu

cc-be - Re: [Cc-be] CC voor platenlabel?

cc-be AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons - Belgium

  • From: Frederik Questier <fquestie AT vub.ac.be>
  • To: cc-be AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-be] CC voor platenlabel?
  • Date: Wed, 20 Dec 2006 11:26:32 +0100

Op Wednesday 13 December 2006 08:18, schreef Vermeulen Benny:
> Hallo
>
> Ik run een underground platenlabel maar wil mijn artiesten toch wat
> (laten) beschermen. Ik zal hun werk echter wel verkopen, kan CC dan
> handig zijn? En in welke vorm? Ik (of de artiesten) zullen er geen
> probleem van maken dat het werk gekopieerd mag worden. Maar
> verkopen zou enkel mogen door mij de winkels die van mij de cd's
> toekrijgen.

Ik ben geen jurist, maar...
ik denk dat een handige constructie mbv CC de volgende is:

De artiesten geven jou een CC Attribution-No Derivative licentie op
hun werk. Daarmee mag jij dus commercie bedrijven alsook de werken
onder een andere licentie verspreiden.

Dan verspreid/verkoop jij de muziek onder een CC
Attribution-Noncommercial-Share Alike licentie.

Uw klanten kunnen de muziek dan weer verspreiden onder die laatste
licentie, maar niemand zal dan commercie kunnen bedrijven met die
muziek zonder toestemming van jou of de artiesten.

--
Frederik Questier
http://questier.com

Archive powered by MHonArc 2.6.24.