Sympa Menu

cc-se - Re: [Cc-se] CC Uppdatering och schema

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: Anne Østergaard <anne AT oestergaard.nu>
  • To: Peter Brink <peter.brink AT brinkdata.se>
  • Cc: "cc-se AT lists.ibiblio.org" <cc-se AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-se] CC Uppdatering och schema
  • Date: Fri, 03 Jun 2005 16:17:27 +0200

On Fri, 2005-06-03 at 11:15 +0200, Peter Brink wrote:

> Ett nordiskt sammarbete låter utmärkt! Kommer ett utkast av de svenska
> licenstexterna skickas på "remiss" till denna epostlista?

Det håber jeg at de gør. Den danske lovgivning svarer også i høj grad
til den norske og den svenske.

I første omgang var opgaven at de tilpassede nordiske licener skulle
ligge så tæt op ad den oprindelige som muligt for at licenserne på
globalt plan skulle adskille sig så lidt som overhovedet muligt fra
hinanden. Dette fremmer selv sagt også brugen over grænserne.

Når vi når så langt som til at skulle skrive "folkeudgaven" der
forklarer indholdet i licensen, ville det også være nyttigt om disse
nordiske "læse let-udgaver" var så ensartede som de nu kan blive med de
sproglige forskelle der er.

Jeg følger med på denne liste og læser vist også med på den norske
liste.

Debat i Danmark sker på
Creative Commons netværk i Danmark <cc AT it-pol.dk>

Vi l I være med på denne liste og skrive så send en e- mail til mig og
præsenter jer så bliver i sat på listen (hvis ingen der allerede er på
listen har indvendinger inden 24 timer).

Læs mere her og her
http://itpol.dk/cc/
http://creativecommons.dk/

Mvh

Anne
--
Anne Østergaard <anne AT oestergaard.nu>

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page