cc-pl - Re: [Cc-pl] Pytanie o OZZty

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Marcin Cieslak <saper AT saper.info>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Pytanie o OZZty
  • Date: Fri, 1 Nov 2013 22:58:32 +0000 (UTC)

> Podejrzewam, że tylko w zakresie ich realizacji zadań publicznych,
> czyli w takim zakresie jaki wynika z ich obowiązków ustawowych
> zapisanych w ustawie o prawie autorskim.
>
> Tu znalazłem kompetentny tekst na ten temat:
>
> http://www.przyjazneprawoautorskie.pl/artykul/czytaj/5/czy-wysokosc-oplat-naleznych-organizacjom-zbiorowego-zarzadzania-powinna-byc-jawna.html

Oczywiście na ten tekst należy patrzeć z punktu widzenia
tego, kto go zamówił; ale w dziedzinie jawności OZZ-tów
od jakiegoś czasu jest o to mała wojna.

Nalepiej złożyć wniosek i skarżyć w sądzie administracyjnym
na odmowę.

Również sami korzystający z OZZ (twórcy) mają z tym problemy.

Z tego co słyszałem, to niemiecka GEMA jest w stanie dostarczyć
autorowi szczegółowy wykaz tego, kto, kiedy i w jaki sposób
skorzystał z jakiegoś materiału i przedstawić rozliczenie autorowi;
u nas chyba nie jest to (za często) spotykane. Podobno z tego
powodu niektórzy polscy twórcy uciekają pod opiekę zagranicznych
OZZ-tów.

//Saper

  • Re: [Cc-pl] Pytanie o OZZty, Marcin Cieslak, 11/01/2013