cc-pl - Re: [Cc-pl] Grafika

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Grafika
  • Date: Wed, 17 Nov 2010 21:38:33 +0100

W dniu 17 listopada 2010 16:47 użytkownik Jacek
<maly_jacek_k AT gazeta.pl> napisał:
> Znalazłem kilka zdjęć na licencji CC
> Teraz mam problem - chciałbym stworzyć z nich element graficzny szaty strony
> web w celach komercyjnych. Grafika będzie przetworzona i połączona z innymi
> elementami jak na przykład logo firmy.
> Jak mam w tym przypadku umieścić, że ten element zawiera materiały tego a
> tego autora upowszechnione na zasadzie licencji CC?

Przede wszystkim nie ma jednej licencji CC tylko jest ich wiele z
różnymi warunkami. Do tego co piszesz możesz użyć tylko zdjęć
udostępnionych na dwóch licencjach: CC-BY i CC-BY-SA. Odpadają w
Twoim przypadku licencje z warunkiem NC (zakaz użycia komercyjnego) i
ND (zakaz tworzenia dzieł pochodnych). Gdy użyjesz choć jedno zdjęcie
na licencji CC-BY-SA będziesz miał obowiązek opublikować swoją stronę
również na licencji CC-BY-SA, chyba, że masz techniczną możliwość
wyodrębnienia na swojej stronie tego fragmentu z użyciem zdjęcia na
CC-BY-SA jako osobnego utworu. W przypadku użycia zdjęć tylko na
licencji CC-BY możesz udostępnić swoją stronę na dowolnych zasadach. W
obu przypadkach musisz podać gdzieś listę autorów i listę zdjęć, które
użyłeś do skonstruowania swojej strony. Lista nie musi być widoczna
bezpośrednio na każdej stronie - wystarczy, że w stopce strony dasz
link do podstrony z tą listą zatytułowany np: |źródłowe zdjęcia" albo
coś w podobie. Lista powinna się składać z autora, linku do źródła
zdjęcia i informacji na jakiej jest licencji wraz z linkiem do strony
informacyjnej danej licencji.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/