cc-pl - Re: [Cc-pl] Materiały drukowane na licencji CC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tomasz Ganicz" <polimerek AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Materiały drukowane na licencji CC
  • Date: Wed, 7 Jan 2009 10:31:58 +0100

W dniu 7 stycznia 2009 09:56 użytkownik Adam Przybyla
<adam AT ertel.com.pl> napisał:

> ... to samo w przypadku, ksiazki "Wikinomia"
> http://www.socialtext.net/wikinomics/index.cgi
> http://www.wikinomics.com/book/
> a poprzednio (ale to chyba nie bylo CC)
> http://oreilly.com/catalog/samba/chapter/book/indexpdf.html

"Wikinomia" nie była wydana na wolnej licencji. Miała być wydana
"Wikinomics Playbook" - czyli zbiór najlepszych tekstów pisanych przez
wolontariuszy na wiki, którą postawili autorzy "Wikonomii", z tymże
oni sobie sami strzelili w stopę, bo objęli treści z tej wiki licencją
CC-BY-NC-SA, która w zasadzie uniemożliwia druk i sprzedaż tej książki
przez jakiekolwiek wydawnictwo, bo to by przecież łamało zasadę "NC",
chyba że wydawnictwo miałoby tę książkę rozdawać za darmo. "Wikinomics
Playbook" jest natomiast dostępne jako pdf - na licencji CC-BY-NC-SA -
czyli nie da się tego wydrukować i sprzedawać, można praktycznie tylko
stosować do własnego użytku i ew. rozdawać.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/