cc-pl - Re: [Cc-pl] wiadomości sejmowe stanowią informację publiczną

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wiadomości sejmowe stanowią informację publiczną
  • Date: Mon, 15 Oct 2007 22:38:56 +0200

Dnia 15-10-2007, pon o godzinie 22:26 +0200, Alek Tarkowski napisał(a):
> Witam,
>
> Czy zna Pani podstawe prawna takiego stanowiska? Pytam, bo zalezy mi,
> zeby miec w tej sprawie pewnosc. W serwisie Vagla.pl wyczytalem np.:
>
> "Oczywiście pamiętam, że art. 61 ust. 4 Konstytucji RP przewiduje dla
> Sejmu RP i Senatu RP inny tryb udzielania informacji publicznej (inny
> niż ustawa o dostępie do informacji publicznej i inne ustawy): w
> odniesieniu do Sejmu i Senatu tryb udzielania informacji o działalności
> organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne
> określają ich regulaminy."

> [...]

Alku,

Art. 4. uopaipp mówi:

Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
4) proste informacje prasowe.

Jeżeli więc informacja publiczna jest zawarta w materiałach,
dokumentach, znakach i symbolach urzędowych (a trudno pomyśleć, żeby
było inaczej) to nie stanowi przedmiotu pa.

Prawo autorskie nie chroni przecież informacji, tylko dzieło, tj. co
najwyżej informację ustaloną w "jakiejkolwiek postaci". Różnica jest
więc nieznacząca, bo między informacją (która nie jest chroniona bo nie
spełnia definicji utworu) i urzędowymi materiałami itp (które nie są
chronione, , nawet jeśli spełniają warunki dzieła w rozumieniu art. 1,
bo ich ochronę ustawa wyłącza explicite) nie ma nic, co by mogło być
chronione.

--
Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl>