cc-pl - Re: [Cc-pl] [partiapiratow] Pozytywnie, nowa zawartosc na CC, 700 artykulow o lesie

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tomek \"Polimerek\" Ganicz" <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [partiapiratow] Pozytywnie, nowa zawartosc na CC, 700 artykulow o lesie
  • Date: Wed, 16 Aug 2006 21:45:44 +0200

Alek Tarkowski napisał(a):
Lipszyc, mialo byc pozytywnie, a zrobilo sie troche mniej - ogolnie zgadzam sie z Toba, ze wybrana licencja uniemozliwia polaczenie z Wikipedia, co jest problemem istotnym (bo WIkipedia to najwiekszy zapewne w Polsce zbior wolnych tresci, ktory przez to wyznacza niejako standard licencjonowania...). Nie dopuszcza tez uzyc niekomercyjnych - tu juz problem nie jest tak oczywisty i jak dobrze wiesz dla wielu zasada niekomercyjna nie jest calkowitym absurdem.

Do czego zmierzam - dla mnie haslo "pozytywnie" zabrzmialo odswiezajaco po fali roznego rodzaju przepychanek na liscie. mam wiec propozycje - czy bylbys gotow (a jesli nie Lipszyc, to moze ktos inny?) nawiazac kontakt z tworcami lesnej wiki i namowic ich do zmiany licencji albo do udostepnienia tekstow na dwoch licencjach? 800 hasel o lesie to nie byle co. patrzylem wyrywkowo na wikipedii, zdaje sie, ze ich hasla na te same tematy sa mniej rozbudowane.

Przeglądałem tę encyklopedię i ew. przeniesienie artykułów do Wikipedii i tak wymagałoby ich dostosowania i ktoś to musiałby zrobić. W Wikipedii nie jest problemem dostęp do źródeł - i tak artykuły zawsze pisze się na podstawie jakichś zewnętrznych źródeł, które powinno podawać się w bibliografii - tylko raczej musi się znaleźć ktoś, komu się będzie chciało z nich korzystać, a często jest tak, że jakiś entuzjasta woli pisać coś od nowa niż mechanicznie kopiować z innych wolnych źródeł. Stąd inne wolne encyklopedie - zwłaszcza tematyczne są dla Wikipedii zupełnie nieszkodliwe i zazwyczaj średnio przydatne jako ew. źródło informacji.

Wracając do kwestii partii piratów, to nie wiem czy zauważyliście (i czy ktoś z Polaków był na tym wykładzie) ale Kasper Sauren:

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Guaka

miał o tym wykład:

http://wikimania2006.wikimedia.org/wiki/Proceedings:KS1

--