cc-pl - [Cc-pl] Ukryty regulamin [OT]

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: SasQ <sasq1 AT go2.pl>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Ukryty regulamin [OT]
  • Date: Mon, 10 Apr 2006 23:26:18 +0200

Siema.

Trochę offtopic, ale korzystając z okazji że jest tutaj sporo
osób dobrze znających się na kwestiach prawnych, chciałbym
zadać jedno pytanko i ograniczę się tylko do tego, a dalsze
dyskusje najlepiej na priva ;)

Swego czasu zarejestrowałem się na forum dyskusyjnym w pewnym
serwisie internetowym. Na forum dostałem się bezpośrednio przez
link z Googli. Po zapoznaniu się z pełną treścią regulaminu Forum
zarejestrowałem się na nim [zgadzając się na takie warunki regulaminu].

Niedawno otrzymałem spam reklamowy, który powoływał się na regulamin
wspomnianego serwisu i odsyłał do niego w razie wątpliwości.
Wątpliwości miałem, widząc że mailing został wysłany z innego adresu,
więc napisałem w tej sprawie do admina.
Dowiedziałem się jednak, że to nie żadna ściema, a mailing został
wysłany osobiście przez samego admina, świadomie i z premedytacją :P
W dodatku stwierdził on, że rejestracja na Forum oznacza rejestrację
w serwisie i zasłania się DRUGIM regulaminem, którego nigdy wcześniej
nie widziałem, więc nie mogłem też zgodzić się na jego warunki przy
rejestracji na Forum [jednym z nich jest otrzymywanie treści reklamowych,
czego nie było w regulaminie Forum].

Gdy przytoczyłem fragmenty "Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną" z dn. 18.07.2002, a konkretnie:
- Art.8.1 1) i 2) odnośnie obowiązku udostępniania regulaminu
- Art.8.2 odnośnie nieobowiązywania tego drugiego z nich
- Art.4.1 1) i 2) odnośnie zakładania domniemanej zgody
- Art.4.2 odnośnie obowiązku wykazania zgody
admin odburknął jedynie, że może usunąć mi konto :\
Zupełnie się nie przejął kwestiami prawnymi, ani obowiązkiem
wykazania mojej zgody w przypadku wysyłania mi mailingów.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

Jak już wspomniałem, odpowiedzi proszę na priva, chyba że
jeszcze ktoś poza mną jest zainteresowany tą sprawą ;J

--
SasQ

Programowanie gier: http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/
Świadome śnienie: http://ldmasta.w.interia.pl/

  • [Cc-pl] Ukryty regulamin [OT], SasQ, 04/10/2006