[CC Serbia] Krsenje autorskih prava

Nikola Smolenski smolensk at eunet.rs
Wed Oct 28 10:35:23 EDT 2009

dkozul at isp.b92.net wrote:
> Mozda mogu da ti pomognem da ih preko NUNS-a napadnemo ili da objavimo
> pricu u e-novinama o kradji.

Mislim da bi bilo lepo ostaviti im neki uzmak (npr. tipa "Saradnik Blica
sa inicijalima E. B. obmanuo redakciju i krsio autorska prava autora
masovnim kopiranjem clanaka sa Interneta...")

Ja sam tek sad primetio da sam na ovu listu bio prijavljen svojom starom
adresom; kao odbranu mogu da kazem da mi sa liste nije stizao nikakav
povratni mail koji bi mi rekao sta se desava, pa sam zato zakljucio da
sam nekako spao na moderaciju. Uglavnom, evo mojih dosadasnjih poruka na
ovu temu:

----

vlidi @slobodnakultura.org wrote:
 > verovatno imaš pravo da ih tužiš, pod uslovom da je na tvom blogu
licenca upotrebljena u skladu sa pravilima o tome kako se koristi.

Pa cak i ako je nepravilno upotrebljena, jer ako je nepravilno
upotrebljena - sva autorska prava vaze u potpunosti.

Licno u tuzbi ne bih ni pominjao licencu, pa ako je odbrana ne potegne -
kriv je, ako je potegne - jos krivlji je jer je znao za licencu a nije
je postovao :)

 > Samo ti kao fizičko lice i jesi autor, i samo ti i imaš pravo da
tužiš nekoga ko zloupotrebljava tvoj sadržaj - nezavisno od licence koju
si koristio.

To pravo jos imaju i udruzenja autora, kao i institucije iz oblasti
nauke i umetnosti.

----

radoya wrote:
 > Ovde je scan od clanka u jutrasnjem dodatku blic nekretnine:
 >
 > http://enterijer.rs/blic-nekretnine.jpg

Koliko vidim i sledeci clanak, potpisan sa E. B, maznut je sa
http://www.gradjevinarstvo.rs/TekstDetalji.aspx?ban=820&tekstid=807

----

Ku-ku i Le-le.

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117854 preuzet je sa
http://www.biznisnovine.com/cms/item/stories/sr.html?view=story&id=40959&sectionId=11

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117851 sa
http://www.bgnekretnine.net/blog/zavrsene-dve-zgrade-u-park-sitiju

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=114331 sa
http://mojhaloton.net/entertainment/vesti/story.php?vest=147797

a koliko vidim i svi ostali tekstovi potpisani sa "E. B." -
http://www.google.com/search?q=%2B%22E.+B.%22+inurl%3Ablic_nekretnine+site%3Ablic.rs
- pri cemu negde i navodi sa kog sajta preuzima, uglavnom ne...

----

Marko Djordjevic wrote:
 > zanimljivo je da ostalih tekstova (koji se vide na fotki) ima i na
sajtu blica:
 > http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117847
 > http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117846
 > http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117844
 >
 > i da samo tvog teksta nemaju na sajtu. :)
 >
 > da li ga je bilo pa su ga obrisali nakon tvog poziva ili nemas tu
informaciju?

Ja se secam da sam ga video.

 > inace, i za ostale na listi, vec neko vreme razmisljam o tome da
 > napravimo jedan sajtic na kome cemo da skupljamo i pravimo "crnu
 > listu" onih koji krse slobodne licence kod nas. i da jednom godisnje
 > dodeljujemo nagrade. jer ako vec sudovi ne rade, makar da imamo mesto
 > za skretanje paznje.
 > mogli bi da se organizujemo oko toga.

Na Vikipediji imamo ovo:
http://sr.wikipedia.decenturl.com/wiki-d0-92-d0-b8-d0-ba-d0-6 pa moze od