[Cc-ro] Cum pot schimba o licenta?

Mihai Amariutei mihai la ambra.ro
Mie Aug 5 18:13:55 EDT 2009

Daca prin acest contract se ofera de drepturi suplimentare fata de cele
acordate prin licenta Creative Commons nu e nevoie de anulat vechea
licenta, e suficient de mentionat conditiile de utilizare contractate.
Nici nu e nevoie de facut referire la licentierea Creative Commons in
contract dealtfel - nu are nici o legatura cu noua licenta, oferita prin
contract.

In cazul dumneavoastra, licenta initiala nu permite exploatarea comerciala.
Daca cineva a folosit opera in scop comercial inseamna ca a folosit-o
fara autorizatie si e pasibil de ceva necazuri.
Dar puteti sa-i oferiti o licenta comerciala - de ex. contra cost.

Daca asta doriti, nu atasati licenta Creative Commons
atribuire/comercial/opere derivate - care ar permite oricui sa
foloseasca opera comercial fara nici o plata, ci descrieti in contract
exact conditiile stabilite.

Unele firme software folosesc acest sistem - de ex. MySQL, inainte de a
fi cumparat de Sun ( cumparat acum de Oracle) furniza baza de date MySQL
sub licenta libera GPL dar si sub licenta comerciala pentru cei care
doreau sa evite conditiile impuse de licenta GPL.

E mai dificil daca se doreste retragerea de drepturi oferite public
printr-o licenta libera.
Autorul poate renunta sa mai distribuie opera sub licenta libera, dar
exemplarele deja in circulatie vor continua sa fie distribuite in
conformitate cu licenta care le insoteste, limitand astfel posibilitatea
de a extrage un venit direct.

Bineinteles, in practica se pot gasi tot felul de chichite avocatesti,
dar cam acesta este spiritul licentelor libere.

Mihai
IANAL

Valentin Cristescu a scris: