[Cc-pl] The Pirate Bay

SasQ sasq1 w go2.pl
Nie, 25 Cze 2006, 11:16:44 EDT

Dnia 25-06-2006 o 13:24:25 Michal Adamski <sero w ert.pl> napisał:

> Rząd USA oficjalnie zagroził Szwecji sankcjami gospodarczymi,
> o ile nie zlikwiduje ona niezwłocznie serwerów The Pirate Bay,
> największego na świecie trackera BitTorrent.
> [...]
> Jest to przypadek bez precedensu, gdy działalność sieci p2p
> staje się źródłem oficjalnego konfliktu międzynarodowego.
> Jest to również przypadek, gdzie jedno państwo, uzurpujące
> sobie rolę strażnika światowego ładu i moralności, ingeruje
> w wewnętrzne sprawy suwerennego kraju.

Niech najpierw sami staną się wzorem ładu i moralności, a później
wymagają tego od innych. Bo to co robią jest właśnie najlepszym
zaprzeczeniem "ładu i moralności". Szwedzi, walczcie o swoją
niepodległość! Hak na USA na pewno się jakiś znajdzie ;J
Nie wspominając już o tym, że Internet sam w sobie jest siecią
P2P, gdyż protokół TCP/IP działa w oparciu o połączenie między
dwoma równorzędnymi komputerami wymieniającymi dane. To może
wyłączmy Internet? :P
Moim zdaniem teraz nadeszła najwyższa pora, by organizacje
takie jak CC czy EFF zajęły się kontr-lobbingiem i budowaniem
świadomości użytkowników Internetu na temat spraw takich jak
"piractwo", P2P, prawa autorskie, patenty na oprogramowanie
itp. Bo poprzedni przykład gościa, który był tak zastraszony
i zgłuptaczony, że chciał montować bombę w swoim komputerze,
doskonale ukazuje że dziś już mało który użytkownik komputera
i Internetu jest świadomy swoich praw i daje się skołować
sloganami korporacji i zrobić z siebie przestępcę.

--
SasQ

Programowanie gier:   http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/
Świadome śnienie:     http://ldmasta.w.interia.pl/