[Cc-be] Re: Vraagje en bedenkingen

Severine Dusollier severine.dusollier at fundp.ac.be
Thu Dec 9 09:49:38 EST 2004

At 18:41 +0100 8/12/04, han at indymedia.be wrote:
>Zullen we van af vrijdag de Belgische versie van de Creative commons
>licentie kunnen gebruiken?

Ja. de licenties zullen op de CC website en
"licentiegenerator" (onder "publish" in CC
website) beschikbaar vanaf vrijdag.

>Ik wil zeggen.
>Zullen we op websites als www.indymedia.be, www.media-activism.be, vanaf
>vrijdag kunnen linken naar de Belgische versie?

De Belgische versie zal een optie voor gebruikers van creative Commons zijn.

>Wij zouden daar op zich een persbericht over kunnen maken om de
>lancering extra in de verf te zetten.

Goed

>Weten wij al wat Sabbam van de licentie denkt, of blijft dat een "big
>surprise?"???

Ik denk dat Sabam niet te veel gedacht heeft over
Creative Commons maar misschien we zullen een
surprise hebben. Maar ik weet dat de positie van
SACD, dat in de debaat gepresenteerd zal zijn,
zal een gelukkig surprise zijn...

>Ik denk dat we moeten zoeken naar kunstenaars, muzikanten, ... die met
>licentie iets willen doen om ze zo verder te promoten.  Ik denk dat de
>Wired cd (http://creativecommons.org/wired/)een goed voorbeeld is om
>dergelijke moeilijke materie toch naar breed publiek te verwoorden.
>Hier (bij indymedia & getbasic.be) zijn er wel mensen die willen
>meehelpen, nadenken, .... over een gelijkaardig project.

Goed. We zullen een specifieke belgish website
hebben en veel mensen zijn nodig !

Séverine