[B-Greek] MISEW in Lk 14:26

George F Somsel gfsomsel at yahoo.com
Mon Oct 26 16:36:38 EDT 2009

εἴ τις ἔρχεται πρός με καὶ οὐ μισεῖ τὸν πατέρα ἑαυτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ τὴν γυναῖκα καὶ τὰ τέκνα καὶ τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τὰς ἀδελφὰς ἔτι τε καὶ τὴν ψυχὴν ἑαυτοῦ, οὐ δύναται εἶναί μου μαθητής.
EI TIS ERXETAI PROS ME KAI OU MISEI TON PATERA hAUTOU KAI THN MHTERA KAI THN GUNAIKA KAI TA TEKNA KAI TOUS ADELFOUS KAI TAS ADELFAS ETI TE KAI THN YUXHN hEAUTOU, OU DUNATAI EINAI MOU MAQHTHS

For μισέω MISEW BDAG gives two meanings:

①to have a strong aversion to,hate, detest  and
②to be disinclined to,disfavor, disregardin contrast to preferential treatment

Under the 2nd meaning it cites Gen 29.31 which appears interesting

Ἰδὼν δὲ κύριος ὅτι μισεῖται Λεια, ἤνοιξεν τὴν μήτραν αὐτῆς, Ραχηλ δὲ ἦν στεῖρα.
IDWN DE KURIOS hOTI MISEITAI LEIA, HNOICEN THN MHTRAN AUTHS, RAXHL DE HN STEIRA

While it is entirely possible that actual hatred was involved, I find that unlikely in view of the fact that the greater number of tribes were Leah tribes.

 george
gfsomsel

… search for truth, hear truth,
defend the truth till death.