[B-Greek] 2COR. 2:3 SCW AF᾿ hWN EDEI ME CAIREIN

Carl Conrad cwconrad2 at mac.com
Thu Jun 25 18:02:56 EDT 2009

On Jun 25, 2009, at 5:27 PM, Elizabeth Kline wrote:

> 2Cor. 2:1 Ἔκρινα γὰρ ἐμαυτῷ τοῦτο τὸ μὴ
> πάλιν ἐν λύπῃ πρὸς ὑμᾶς ἐλθεῖν.  2
> εἰ γὰρ ἐγὼ λυπῶ ὑμᾶς, καὶ τίς ὁ
> εὐφραίνων με εἰ μὴ ὁ λυπούμενος ἐξ
> ἐμοῦ;  3 καὶ ἔγραψα τοῦτο αὐτό, ἵνα
> μὴ ἐλθὼν λύπην σχῶ ἀφ᾿ ὧν ἔδει με
> χαίρειν, πεποιθὼς ἐπὶ πάντας ὑμᾶς
> ὅτι ἡ ἐμὴ χαρὰ πάντων ὑμῶν ἐστιν.
>
> 2COR. 2:1 EKRINA GAR EMAUTWi TOUTO TO MH PALIN EN LUPHi PROS hUMAS
> ELQEIN. 2 EI GAR EGW LUPW hUMAS, KAI TIS hO EUFRAINWN ME EI MH hO
> LUPOUMENOS EX EMOU; 3 KAI EGRAYA TOUTO AUTO, hINA MH ELQWN LUPHN SCW
> AF᾿ hWN EDEI ME CAIREIN, PEPOIQWS EPI PANTAS hUMAS hOTI hH EMH CARA
> PANTWN hUMWN ESTIN.
>
> Alford and M.Harris say that AF᾿ hWN is elliptical for something
> like
> APO TOUTWV, AF' hWN Alford, or APO EKEINWN AF' hWN or  APO EKEINWN AF'
> hOIS Harris. I am a little skeptical about this. The expanded
> expressions do not occur in the GNT. I tried searching the TLG using
> several patterns to allow from changes in number and particles between
> the substrings. The only thing I found was OUK APO TOUTWN DE AF' hWN
> in
>
> Sextus Empiricus Phil., Adversus mathematicos (0544: 002)
> “Sexti Empirici opera, vols. 2 & 3 (2nd edn.)”, Ed. Mutschmann,
> H.,
> Mau, J.
> Leipzig: Teubner, 2:1914; 3:1961.
> Book 1, section 47, line 4
>
> ματικὴ ἀπὸ τῆς τῶν γραμμάτων
> εἰδήσεως κατ' ἀρχὰς
> ὀνομασθεῖσα διετάθη καὶ ἐπὶ τὴν ἐν
> τοῖς ποικιλωτέροις
> αὐτῶν καὶ τεχνικωτέροις θεωρήμασι
> γνῶσιν. τάχα δέ, ὥς
> φασιν οἱ περὶ τὸν Ἀσκληπιάδην,
> καὶ αὐτὴ ἀπὸ μὲν γραμμάτων
> ὠνόμασται, οὐκ ἀπὸ τού-
> των δὲ ἀφ' ὧν καὶ ἡ γραμματιστική,
> ἀλλ' ἐκείνη μέν, ὡς
> ἔφην, ἀπὸ τῶν στοιχείων, αὕτη δὲ
> ἀπὸ τῶν συγγραμ-
> μάτων περὶ οἷς πονεῖται. γράμματα
> γὰρ καὶ ταῦτα προς-
> ηγορεύετο, καθὰ καὶ δημόσια καλοῦμεν
> γράμματα, καὶ
> πολλῶν τινὰ γραμμάτων ἔμπειρον
> ὑπάρχειν φαμέν, τουτ-
> έστιν οὐ τῶν στοιχείων ἀλλὰ τῶν
> συγγραμμάτων. καὶ
>
>  MATIKH APO THS TWN GRAMMATWN EIDHSEWS KAT' ARCAS ONOMASQEISA DIETAQH
> KAI EPI THN EN TOIS POIKILWTEROIS AUTWN KAI TECNIKWTEROIS QEWRHMASI
> GNWSIN. TACA DE, hWS FASIN hOI PERI TON ASKLHPIADHN, KAI AUTH APO MEN
> GRAMMATWN WNOMASTAI, OUK APO TOUTWN DE AF' hWN KAI hH GRAMMATISTIKH,
> ALL' EKEINH MEN, hWS EFHN, APO TWN STOICEIWN, hAUTH DE APO TWN
> SUGGRAM- MATWN PERI hOIS PONEITAI. GRAMMATA GAR KAI TAUTA PROS-
> HGOREUETO, KAQA KAI DHMOSIA KALOUMEN GRAMMATA, KAI POLLWN TINA
> GRAMMATWN EMPEIRON hUPARCEIN FAMEN, TOUT- ESTIN OU TWN STOICEIWN ALLA
> TWN SUGGRAMMATWN. KAI
> I am wondering why we should consider AF᾿ hWN elliptical for an
> expression which doesn't seem to be used, or at least isn't common.
> Perhaps I am overlooking something quite obvious.

Elizabeth, I don't think you'd find the expanded expression precisely
for the reason that compression/ellipsis is pretty much standard usage.

Smyth:
§2509.  Omission of the Antecedent to a Relative.--The demonstrative
pronoun antecedent to a relative is often omitted: either when it is
in the same case as the relative, or in a different case from the
relative. The omission occurs when the antecedent expresses the
general idea of person or thing, and often when the relative clause
precedes.

ἐγὼ δὲ καὶ (οὗτοι) ὧν κρατῶ
μενοῦμεν[EGW DE KAI (hOUTOI) hWN KRATW MENOUMEN] but I and
those whom I command will remain X. C. 5.1.26, καλὸν τὸ
θνῄσκειν οἷς (for τούτοις οἷς) ὕβριν
τὸ ζῆν φέρει [KALON TO QNHiSKEIN hOIS (for TOUTOIS hOIS)
hUBRIN TO ZHN FEREI] death is sweet to those to whom life brings
contumely Men. Sent. 291, λέγω πάντας [p. 565]
εἰσφέρειν ἀφ' ὅσων (for ἀπὸ τοσούτων
ὅσα) ἕκαστος ἔχει [LEGW PANTAS EISFEREIN AF' hOSWN
9for APO TOSOUTWN hOSA) hEKASTOS ECEI] I say that all must contribute
according to the ability of each (from such means as each man has) D.
2.31.

cf. BDF §294 4) Also corresponding to classical usage is the relative,
which includes the demonstrative (unlike German and English),
assimilated to the case of the omitted demonstrative: Lk 9:36
οὐδὲν ὧν = οὐδὲν τούτων ἅ. [OUDEN hWN = OUDEN
TOUTWN hA]

Even Wallace, GGBB discusses and offers examples of this sort of
ellipsis, pp. 339-40 ("c)  Antecedent Complexities ").

Or am I misunderstanding what you're asking? (I have to be careful
about that these days!)