cc-rs - Re: [Cc-.rs/.yu] Licenca/licenca, ugovor/dozvola, definicije

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com>
  • To: vedran.vucic AT gnulinuxcentar.org
  • Cc: cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-.rs/.yu] Licenca/licenca, ugovor/dozvola, definicije
  • Date: Mon, 19 Mar 2007 00:21:58 -0700 (PDT)

Menjala se i izvorna verzija na engleskom jeziku.

Nena

vedran.vucic AT gnulinuxcentar.org wrote:
Zdravo,

Nijedan prevod nije savrsen jer je jednostavno receno prevod sa jednog
jezika na drugi -razlicit- jezik. Oko toga se nije potrebno sporiti.

Licence kao sto su CC licence su veoma fleksibilne i one prvenstveno
sluze pospesivanju razmene kulturnih dobara, a ne "zastiti". Dakle,
nisu prvenstveno restriktivne. Samim time one moraju imati pravnu
terminologiju, ali prostor definisanja prekrsaja se svodi na mali broj
mogucnosti prekrsaja, jer ta licenca ne sluzi prevenstveno za
regulisanje nego za pospesivanje.
Sudska zastita u tom slucaju je moguca i nuzna, ali nije laka.
S obzirom da se kod ovakvih licenci najcesce radi o tzv.
nematerijalnoj steti otrebno je da se nadju sredstva da advokatske
kancelarije pro bono vode sporove kako bi odbranili prava autora.

Nebih ulazio u sporove oko terminologije jer nisu u najsirem smislu
predmet ove liste.

Pozdrav,

Vedran

Quoting Nena Antic :

> Nesporno je da predlog Licence nije savrsen, kao i da nece i posle
> svih promena biti idealan, ali tvrdnja da Licenca nije ugovor nije
> tacna, kao ni tvrdnja da ugovor i dogovor nemaju isto znacenje. Da
> su propisi i ugovori savrseni, ne bi se nikada menjali, a da bi
> postojala sudska praksa u vezi sa Licencom, trebalo bi prethodno
> imati Licencu, kao vazecu, odnosno usaglasenu sa domacim pravom. Po
> nasem pravu, Sporazum o licenci je Ugovor o licenci.
>
> U slucaju spora, nacionalni sud se nece pozivati na nemacku sudsku
> [...]

TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.