Sympa Menu

cc-ro - [Cc-ro] lansare CC + creatie vs. opera

cc-ro AT lists.ibiblio.org

  • From: "Daniel Tellman" <daniel.tellman AT subcontrol.ro>
  • To: <cc-ro AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-ro] lansare CC + creatie vs. opera
  • Date: Fri, 5 Sep 2008 12:46:57 +0300

Servus tuturor,

Ma bucur nespus de mult ca s-au lansat licentele CC pentru Romania. Jos
palaria in fata tuturor celor care au contribuit la acest lucru.

Intorcandu-ma la dezbaterea legata de ceea ce se licentiaza, "opera" sau
"creatie", cred ca ar trebui sa se ia in consideratie grupul tinta, si modul
in care acesta interpreteaza si se relationeaza la semnificatia celor doua
sinonime.

Licentele CC se pot aplica oricarei creatii ce este protejata de drepturile
de autor, de exemplu: carti, pagini de web, bloguri, fotografii, filme,
inregistrari audio, etc. Aceste creatii sunt stocate astazi pe medii
preponderent digitale iar pentru ca acestea sa poata fi eficient exploatate
de catre societate stocarea lor on-line este una din conditii.
Daca ne uitam la numarul si media de varsta a utilizatorilor on-line din
Romania cred ca se poate spune ca majoritatea utilizatorilor sunt sub 30 de
ani. Si sunt multi.

Asa cum spunea Augustin Varnav in unul din mail-urile de inainte, termenul de
"creatie" acopera o arie mai larga decat cel de "opera". Totodata, termenul
de "opera" are sanse bune de a intampina reticente de la marea majoritate a
utilizatorilor, fiind deseori catalogat derept "prea pompos".
Cred ca este de dorit ca in Romania sa se dezvolte o comunitate cat mai mare
de utilizatori CC, pentru aceasta alegerea termenului ce defineste ce se
licentiaza este un subiect delicat.

Tinand cont de cele de mai sus, eu sustin inlocuirea termenului "opera" cu
"creatie".

Cu bine,
Arh. Daniel Tellman