Sympa Menu

cc-ro - Re: [Cc-ro] Fw: contract gratuit

cc-ro AT lists.ibiblio.org

  • From: Stefan Gavrilescu <sgavrilescu AT yahoo.com>
  • To: Bogdan Manolea <bogdan AT legi-internet.ro>, Cc-ro AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-ro] Fw: contract gratuit
  • Date: Mon, 28 Nov 2005 05:04:09 -0800 (PST)

bune comentarii dar,

articolul care ma intereseaza pe mine mai mult este

   Art. 801. - Donatiunea este un act de liberalitate prin care donatorele da irevocabil un lucru donatarului care-l primeste.

demonstratie:

:"avut" se refera la bunuri in general. bunurile sunt si drepturile ce decurg din cesiuni de drepturi de autor etc. acestea sunt evaluabile in bani (mai ales in cazurile de succes...si tocmai acestea vor ajunge la trebunal).

comparatiile cu contr de mandat si depozit nu sunt bune pentru ca acolo nu se cedeaza drepturi evaluabile in bani.

art. 800 este ultraclar poti "da" cu titlu gratuit doar daca ai testament sau donatie! a transmite un drept evaluabil in bani inseamna a "da". nu uitati ca unul dintre targeturi este ca licenta sa fie irevocabila..

propunerea mea nu este sa ne chinuim sa nu l facem ceea ce este (adiq donatzie) ci sa ne chinuim sa l transformam intr-un contract in care exista contraprestatie: ideea care mi venise este sa punem o obligatie a celui care primeste sa faca reclama etc...(reclama si alte servicii aduse fiind contraprestatia).

dar of course sunt deschis si la alte idei

toate bune,

Stefan

Bogdan Manolea <bogdan AT legi-internet.ro> wrote:
Una din ideile importanta care trebuie discutate - este contractul acesta o
donatie ?
De ce da si de ce nu ?
Daca da - atunci nu ar trebui incheiat in fata notarului ?

Iata primul raspuns - f interesant al lui Augustin Varnav :