cc-pl - Re: [Cc-pl] Remiks lessiga

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Perun <bruthus AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Remiks lessiga
  • Date: Sun, 10 Jan 2010 00:08:44 +0100

W dniu 9 stycznia 2010 22:40 użytkownik Tomasz Chabinka <wyksztalcioch AT gmail.com> napisał:
W dniu 09.01.2010 21:58, Alek Tarkowski pisze:
> Witam,
>
> Niestety polskie tlumaczenie "Remiksu" nie zostalo udostepnione na
> licencji CC przez wydawce, wydawnictwo WAiP - i nie wiem, czy ma takie
> plany, zakladam, ze nie.

Podpisali z Lessigiem jakąś osobną umowę, która daje im prawo do
Copyrightu, czy jak wygląda, że nie zostało udostępnione?

Też jestem ciekaw. Ale publikacja w sieci oryginału na cc nie oznacza przecież, że wydawnictwo nie uderzyło bezpośrednio do autora. Swoją drogą, szkoda, że kolejna przetłumaczona na polszczyznę publikacja Lessiga nie została puszczona również w sieci na licencji cc. To trochę tak, jakby remiks nie wpisywał się w wolną kulturę (nawiązuję, oczywiście, do tytułów) i jakby okazało się, że nie warto, że się nie opłaca. W mojej opinii kolejna w Polsce książka Lessiga krokiem wstecz, przynajmniej propagandowym, dla idei wolnej kultury w tym kraju :/

--
gds