cc-pl - [Cc-pl] tlumaczenie ksiazki na licencji BY-SA

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek.tarkowski AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] tlumaczenie ksiazki na licencji BY-SA
  • Date: Wed, 20 Dec 2006 00:05:10 +0100

czesc,

mam wrazenie, ze paradoksalnie tlumaczenie ksiazki na licencji BY-SA (np. Code v2 Lessiga) jest trudniejsze od tlumaczenia ksiazki na licencji BY-NC-SA (np. Wolna kultura Lessiga). a konkretnie z wydaniem jej drukiem
to dlatego, ze w przypadku tej drugiej wydawca podpisuje umowe z autorem oryginalu na wydanie komercyjne - wie wiec, ze ma prawa do wydania na wylacznosc. tymczasem w przypadku, gdy autor z gory, poprzez licencje CC, udziela zgody na uzycia komercyjne, taka umowa przestaje miec sens.

tak wiec z otwartego tlumaczenia ksiazki na licencji BY-SA, dokonywanego na wiki, potencjalnie kazdy moze w kazdej chwili skorzystac. co moze utrudnic przekonanie wydawnictwa do wydania ksiazki...

byc moze mysle blednie, ciekaw jestem Waszego zdania,

alek tarkowski

--
koordynator / Public Lead
Creative Commons Polska / Poland

(+48) 889 660 444
http://creativecommons.pl
skype:alektarkowski

begin:vcard
fn:Alek Tarkowski
n:Tarkowski;Alek
org:Creative Commons Polska
email;internet:alek.tarkowski AT creativecommons.pl
tel;cell:+48 889 660 444
x-mozilla-html:FALSE
url:http://creativecommons.pl
version:2.1