cc-pl - Re: [Cc-pl] System galerii

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Jakub Mrozowski" <phibro AT wp.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] System galerii
  • Date: Thu, 23 Nov 2006 18:37:23 +0100

Dnia 23-11-2006 o godz. 17:48 SasQ napisał(a):
> "Q: Czy Creative Commons pomoże mi w egzekwowaniu licencji?
> A: Nie. Creative Commons nie jest w stanie zaoferować ani porad,
> ani też usług prawnych, które pomogą w egzekwowaniu licencji.
> Nasza misja nie obejmuje indywidualnego doradztwa i nie stać nas
> na udzielanie takich usług. Nie jesteśmy również firmą prawniczą."
>
> A więc licencje CC niczego nie "chronią" [podkreślam ten fakt, bo
> nawet po moim poprzednim liście napisałaś: "by grafikę można było
> zakwalifikować do CHRONIONEJ przez Creative Commons"]. W FAQ pisze:

Creative Commons jako licencja - chroni
Creative Commons jako organizacja - nie pomaga dochodzić tej ochrony.

należy to rozróżniać SasQ.

> Jeśli ktoś ci zerżnie obrazek z twojej galerii i podpisuje sie pod
> nim, to jego nieznajomość prawa autorskiego nie usprawiedliwia go ;-)
> Możesz go z czystym sumieniem pozwać ;-) Licencje CC czy opatrzenie
> zdjęcia copyrightem niczego tu nie zmienia.

No tak, ale inny jest zakres prawa autorskiego i CC, dlatego komuś może
zależeć, by wydać swoje utwory na tej licencji (ale - tu masz rację - nie
pomaga to w dochodzeniu swoich roszczeń - chociaż w pewien sposób ułątwić to
może link do konkretnej licencji, czy też wersji skróconej, która prostym
językiem powie "o co chodzi" :)

Kuba

Ma 5 lat, jaskobłękitne oczy i wyraźne znamię - 666.
Mroczna przepowienia zaczęła się wypełniać. "Omen" - już na DVD!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fomen_1.html&sid=941