cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Jakub Mrozowski" <phibro AT wp.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Sat, 18 Nov 2006 17:26:13 +0100

Dnia 16-11-2006 o godz. 14:15 mab napisał(a):

> Idąc tym tropem - można powiedzieć, że każde porównanie nie ma sensu.
> Ale nie w tym rzecz. Coś się jednak stało. Dla mnie jak ściągasz film
> zamiast iść do kina czy kupić go na DVD - wyrządzasz szkodę i przecież
> każdy normalny człowiek całkowicie to powinien rozumieć. Rafał starał
> się to ująć bardziej naukowo. Z tym, że ja się z nim nie zgadzam w
> ostatnim punkcie. Udział w wolnej kulturze czy jak ją tam będziemy
> nazywać musi byc dobrowolny. W każdym innym wypadku jest to bezsensowne
> robienie komunizmu. Zresztą moja metafora dotyczyła etapu udostępniania
> [...]

Żeby nie było, że brak sprzeciwu oznacza poparcie (bo to cienka zasada), więc
->> POPIERAM ;)

Tylko jeszcze rozwijając wątek - CC nie zmienia zasad a działa w ramach
istniejących zasad zasad. CC to licencje, oparte na dobrowolnym
przystąpieniu. I o to chodzi. I to jest najlepsze rozwiązanie z punktu
widzenia osób, które nie tworzą prawa :)

Pozdrawiam,
Kuba

WROCŁAWSKIE TARGI PRACY! Największe Targi Pracy w Polsce, ponad 150
firm, tysiące ofert pracy - Wrocław 22.11.2006 Hala Ludowa - Zobacz:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fd36.html&sid=935