cc-pl - [Cc-pl] 8% dla autora

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Marek Zakowicz <ma_zak AT tlen.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] 8% dla autora
  • Date: Mon, 16 Oct 2006 09:57:54 +0200 (CEST)

http://di24.pl/14929,8_procent_dla_tworcow_ze_sprzedazy_w_Sieci.html

"Brytyjscy operatorzy komórkowi, sklep iTunes, Napster oraz MusicNet podpisały porozumienie z organizacją MCPS-PRS Alliance, reprezentującą interesy twórców i dystrybutorów muzyki z Wielkiej Brytanii, które umożliwi tym ostatnim partycypację w przychodach ze sprzedaży nagrań cyfrowych. [...] Wykonawcy oraz twórcy muzyki będą mieli 8 procentowy udział w całkowitych przychodach netto ze sprzedaży dzieł w internecie.[...]"

Słyszałem głosy użytkowników osiołka, którzy chętnie uiścili by opłatę 8%, czy 10% ceny płytki CD, za możliwość legalnego dostępu do jej zawartości w formie np. mp3. Ale na myśl o 92% haraczu na rzecz pośredników, bierze ich złość i wracają do osiołka...

Czy ktoś jest w stanie podać jakiego rzędu są narzuty na produkty z innych branż? Bo odnoszę wrażenie, że 1150 % to dosyć dużo...

Np. sklep spożywczy nakłada marżę 25-50% (pracowałem w firmie, która robiła soft do sklepów, mam też znajomych sklepikarzy). Producent tanich soków jabłkowych zbiera marżę około 100-200% - dane od znajomego rolnika. Ale może ktoś ma lepsze (szersze spektrum, bardziej obiektywne dane) źródła...

Pozdrawiam,
Marek
--
"Ich zmięte ubrania, niegolone twarze oraz niemyte i nieczesane włosy
świadczą o zatraceniu świadomości istnienia własnych ciał i świata (...)