cc-pl - Re: [Cc-pl] (brak tematu)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: cezos <cezos AT tutaj.com.pl>
  • To: "Anna Michalska" <michalskanna AT gmail.com>
  • Cc: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] (brak tematu)
  • Date: Wed, 16 Aug 2006 12:48:57 +0200

Hello Anna,

Wednesday, August 16, 2006, 2:26:29 AM, you wrote:

> Partia Piratów kojarzy się jednoznacznie z kradzieżą. To nie ma nic
> wspólnego z wolną kulturą, która zakłada wzajemny szacunek między
> twórcą a konsumentem, przy założeniu, że role te są w penych
> sytuacjach wymienne.
Co do nazwy w pełni podzielam pogląd koleżanki. Co do reszty (wolna
kultura polegająca na wymienie ról) nie kumam czaczy.
> Inicjatywy typu PP mają, jak zauważył kolega, (nieudolnie)
> populistyczny charakter.
Nie wiem kto zauważył cos nieudolnie, ale ja zauważam cos innego. PP
wcale nie ma charakteru populistycznego a jedynie KOMONISTYCZNY (nie
mylić z KOMUNISTYCZNYM). To co koleżance wychowanej przez propagandę
korporacyjną wydaje się populizmem jest zwykłym ludzkim prawem
wspólnotowym, zawłaszczonym w pewnym momencie przez SPASŁE
KORPORACYJNE ŚWINIE.
> Uważam, że CC powinno skupic się na działalności lobbyngowej,
> starać się trafić do jak najszerszego audytorium, a swoje postulaty wspierać
> rzetelnymi analizami ekonomicznymi, socjologicznymi i prawnymi.
> Innymi słowy, angażować w swoją działalność rozmaite środowiska ( a
> nie jedynie ich poszczególnych przedstawicieli) .
Jakoś nie widzę tych walących drzwiami i oknami środowisk. A i
przedstawicieli chyba tylko garstka. A rzetelne analizy ekonomiczne,
socjologiczne czy prawne są troche jak krasnoludki. Prawdopodobnie
istnieją, ale nie ma na to dowodów :)

> Nawiasem mówiąc - a mam wrażenie, że ten wątek bywa pomijany - kultura
> to nie tylko filmy i muzyka, ale również działalność naukowa. A ta jak
> nigdy przedtem potrzebuje mechanizmów umożliwiających swobodny
> przepływ myśli.

Kultura to KULTURA, a nauka to NAUKA. Właśnie po to rozróżniono oba pojęcia