cc-pl - Re: [Cc-pl] a propos Salonu CC, czyli co zrobic aby dalo sie robic filmy...

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Włodek Kierus <wlodek_k AT poczta.onet.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] a propos Salonu CC, czyli co zrobic aby dalo sie robic filmy...
  • Date: Wed, 14 Jun 2006 23:26:35 +0200

SasQ napisał(a):
a wrecz na odwrot naprawde sluzyl i pomagal tworcom.

Utopia ;) Jak narazie to nie tylko im nie pomaga, ale wręcz
szkodzi [vide sprawa Brathanki]. Moim skromnym zdaniem niemożliwe
jest "ucywilizowanie" organizacji nastawionej na zysk, bo tylko
zysk ją cokolwiek obchodzi i na pewno nie zrezygnuje ze swoich
zysków dla jakiejś tam idei ;)

Pozostanie utopia, jesli nic nikt nie bedzie robil... pamietaj ze rewolucje zaczynaja sie gdzies w czyjejs glowie :)))

Gdyby wiec zmodyfilowac ZAIKS
Kto miałby to zrobić, jeśli nie chce tego zrobić sam ZAiKS?

bardzo prosta odpowiedz podal KS:

Krzysztof Siewicz napisał(a):
> Witam!
>
> W związku z uchyleniem przez Trybunał Konstytucyjny paru przepisów prawa
> autorskiego w ostatnim czasie, a także wobec faktu, że chyba wszyscy zgadzają
> się z koniecznością reformy zbiorowego zarządu, Ministerstwo Kultury ogłosiło
> ostatnio konsultacje w sprawie tejże reformy.
>
> Generalnie rzecz biorąc, każdy może im przysłać projekt ustawy w tym zakresie.

Nie mozemy zlikwidowac Sejmu RP, ale mozem (przynajmniej teoretycznie) wplywac na to kto tam siedzi. ZAIKS nie jest instytucja typu PROKURATURA, SAD, SEJM, URZAD itp... wlasciwie to jest organizacją (w praktyce firmą) - zasady na jakich działa Zaiks i inne tego typu organizacje zbiorowego zarządzania MOŻNA ZMIENIĆ!!!!

ale zeby ZAIKS byl oparta na systemie webowym baza danych filmow

Do zrobienia bazy danych filmów niepotrzebny jest ZAiKS. Będę w
pełni zadowolony gdy twórcy wreszcie skumają kto tak naprawdę ich
okrada i zaczną sami publikować w Sieci. Teraz mają ku temu doskonałe
możliwości, bo dystrybucja i reprodukcja drogą elektroniczną
odbywa się po kosztach bliskich zera. Zamiast przekształcać ZAiKS,
lepiej byłoby dać twórcom właśnie taką alternatywę - postawić jakis
mocny serwer i udostępniać ich utory. Daję sobie lewe jajo uciąć, że
mogliby zarzucić wyższymi cenami niż mają w tej chwili, a i tak
kosztowałoby to w sumie mniej niż teraz końcowego odbiorcę ;P

Też myślałem ze organizacje zbiorowego zarz. sa niepotrzebne, jednak przekonano mnie, ze faktycznie trudno wymagac od producenta, zeby wyplacał wszystkim tantiemy przez 100 lat od powstania działa... od tego są organizacje takie jak Zaiks.

Dlatego właśnie rozpocząłem tutaj swoim pomysłem tą dyskusję, która być może zaowocowała by utworzeniem jakiegoś pomysłu który można by przedstawić jako projekt.

--
Wlodek