cc-pl - [Cc-pl] wolna kultura w Sarmacji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: bruthus <bruthus AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] wolna kultura w Sarmacji
  • Date: Tue, 14 Mar 2006 11:30:44 +0100

Bawie sie ostatnio w bycie obywatelem Sarmacji- wirtualnego panstwa.
Zalozylem tam Sarmacki Instytut Wolnej Kultury, ktory ma promowac wolna
kulture w Sarmacji. Jesli ktos jest zainteresowany v-panstwowoscia,
chcialby sie osiedlic w Sarmacji i pomoc w rozwijaniu Instytutu, zapraszam.

Adres Ksiestwa Sarmacji: www.sarmacja.org
artykul o Instytucie w dzisiejszej Bramie Sarmackiej:
http://www.sarmacja.org/strona,news,1035

adres Instytutu: www.wolnakultura.prv.pl

Instytut dopiero powstał i jest w trakcie projektowania strategii
dzialania. Na pewno zdarzaja sie bledy, potkniecia i niepelne
wyjasnienia. Ale od czegos trzeba zaczac.

Sarmacja jest rowniez o tyle interesujaca, ze jej strona glowna jest
opublikowana na licencji CC- i jest to chyba jedyne takie v-panstwo (ale
glowy nie dam). A od Ksiecia Sarmacji wiem, ze niedlugo prawo Sarmacji i
inne tresci beda opublikowane rowniez na CC. Poniżej jego wypowiedź na
temat wyboru licencji:

"Decyzję podjąłem ja, nie pamiętam dokładnie,
kiedy. Wymaganie (przynajmniej, czysto formalne)
zgody władz sarmackich na publikowanie fragmentów
opublikowanych na naszych stronach byłoby nie
dość, że nieefektywne, to jeszcze potencjalnie
ograniczałoby publikowanie informacji na nasz
temat w innych miejscach.

Wybrana licencja wydała mi się z kolei najbardziej
właściwą, po prostu.

Nawiasem mówiąc, zapomniałem o przejściu IES, IZS
i Dziennika Praw na CC - o czym, mam nadzieję,
będę pamiętał w najbliższym czasie po zakończeniu
nieszczęsnej sesji egzaminacyjnej."

Pozdrawiam

brthz

Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed

  • [Cc-pl] wolna kultura w Sarmacji, bruthus, 03/14/2006