cc-pl - Re: [Cc-pl] Licencjonowanie oprogramo wania na uczelni

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Darek Czuchaj" <czuchaj AT wp.pl>
  • To: <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Licencjonowanie oprogramo wania na uczelni
  • Date: Wed, 17 Aug 2005 18:23:28 +0200

Witam wszystkich,

W stosunku do utworów (opogrmowania) tworzonych w ramach zajęć na uczelni,
to moim zdaniem nie istnieje żaden przepis prawa, który przyznawałby te
prawa ex lege uczelni. (chyba, że ktoś przeps taki zna i potrafi wskazać
usatwe. Ja kiedys szukałem takiego przepisu na potrzeby studentów agh
(http://smp.if.uj.edu.pl/~grzanka/wiki/index.php/EgzamWiki) i nie udało mi
się takiego znaleźc (aczkowliek nie wykluczam że gdzieś może istnieć)

Jeżeli nie przepis prawa, to należy zastanowić sie czy szkoła wyższa może
być podmiotem praw autorskich do utworów stworzonych w ramach zajęć.
O ile taka możliwość istnieje w stosnku do naukowców tworzących utwory w
ramach wykonywania obowiazków ze stosunku pracy wszystko jest w porzadku.
Stosowna umowa reguluje kwestie IP.

Natomiast w stosunku do studentów brak jest moim zdaniem podstawy prawnej
dla przyjęcia ze student zobowiązany jest do takiego a nie innego
dysponowania swoimi prawami autorskimi.

pozdrawiam
Darek Czuchaj

  • Re: [Cc-pl] Licencjonowanie oprogramo wania na uczelni, Darek Czuchaj, 08/17/2005