cc-pl - [Cc-pl] Re: oswiadczenie

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Piotr Wasilewski <piotr.wasilewski AT autograf.pl>
  • Cc: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Re: oswiadczenie
  • Date: Sat, 04 Jun 2005 03:21:21 +0200

Dnia 04-06-2005, sob o godzinie 02:40 +0200, Piotr Wasilewski
napisaƂ(a):

> chodzi mi o to, ze umowa (licencja) zawierana jest pomiedzy dwom a
> stronami.

ale czy to jest konieczne? czy tego wymaga polskie prawo? bo licencja cc
to specyficzny przypadek w ktorym umowa zawierana jest pomiedzy autorem
a reszta swiata, a nie drugim podmiotem.

> - licencjobiorca (wydawca) musi tez byc w umowie zidentyfikowany. nie
> napisalem tego, bo myslalem, ze zajmujemy sie licencja tylko 'z jednej
> strony'.

ja tez tak myslalem i szczerze mowiac jesli jest taka prawna mozliwosc
to tego bym sie trzymal. to ty napisales ze trzeba wprowadzic podpis
drugiej strony, dlatego interesuje mnie po co on jest.

> zgoda na sublicencjonowanie jest udzielana raz na okreslony w umowie
> czas (lub utwor), na pewno nie ma potrzeby udzielac licencji za kazdym
> razem. autor udziela licencji wydawcy, wydawca udziela zas na jej
> podstawie sublicencji.

Nie zrozumiales mnie. Interesuje mnie, czy z tego nie wynika, ze
licencjobiorca musialby podpisywac z kolejnymi licencjobiorcami podobna
umowe za kazdym razem.
Gdyby tak bylo to caly nasz wysilek nie jest wart funta klakow, bo
oznaczaloby to ze licencje cc po prostu w tej rzeczywistosci prawnej nie
dzialaja tak jak powinny.
pozdr
lips