cc-pl - Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Rafał Próchniak <burlap AT poczta.onet.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji
  • Date: Mon, 11 Apr 2005 14:26:30 +0200

Dnia 11-04-2005, pon o godzinie 14:20 +0200, Alek Tarkowski napisał(a):

> Co rozumiesz przez "hmm"? - wydaje mi sie, ze dosyc dobrze oddaje istote
> sprawy, a do tego w dwoch slowach

Jestem jak najbardziej za - chodziło mi o to, żeby nie robić samych
wielkich liter, bo według mnie po polsku nie wygląda to dobrze...

> Moze tak, a sympatycznosc nazw oryginalnych trudno bedzie utrzymac.
> Cenna lekcja jest przyjrzenie sie nazwom licencji w innych jezykach,
> nawet jesli sie ich prawie wcale nie zna. Francuzi 'share alike'
> zamienili na 'Partage des Conditions Initiales à l'Identique License" -

Nie mam nic przeciwko podejściu Francuzów. Niemcy dali tu "wzajemność",
co może się ładnie kojarzy z prawem międzynarodowym, ale jasne nie jest.
Po prostu jestem przeciwko skracaniu na siłę, wolę, żeby było coś w
rodzaju "Zachowanie takich samych warunków licencji".

> To takze uwaga do tego, co pisal wczesniej Marek Futrega. Dla mnie
> 'autorstwo', 'pierwotnosc' i 'niezmiennosc' staja sie zupelnie niejasne...

Dla mnie też to nie jest jasne. Patrz uwaga o skracaniu.

> Inna sprawa, ze same nazwy nie maja *wszystkiego* tlumaczyc - ale
> dobrze, zeby przynajmniej czesci osob intuicyjnie kojarzyly sie prawidlowo

No właśnie, ale lepiej napisać dłuższą nazwę (przy tłumaczeniu z
angielskiego to jest normalne, np. w przypadku umów), niż sprawić, by
części osób to się kojarzyło nieprawidłowo.