cc-pl - Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Rafał Próchniak <burlap AT poczta.onet.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji
  • Date: Mon, 11 Apr 2005 12:31:58 +0200

Dnia 07-04-2005, czw o godzinie 14:36 +0200, Justyna Hofmokl napisał(a):
> Witam,
>
> nazywam się Justyna Hofmokl i jestem doktorantką Szkoły Nauk Społecznych
> IFiS PAN, a także koordynatorką CC Polska. Chciałabym prosic Państwa o
> komentarz do propozycji polskich nazw licencji CC. Oto one:
>
> Attribution - Należne Uznanie

Hmm, "Należne uznanie"

> Share Alike - Na Pierwotnych Warunkach

To trochę mylące - może "Bez zmian licencji"

Choć siłą wersji angielskiej jest to, że to restrykcyjne ograniczenie
brzmi sympatycznie i niegroźnie.

> NonCommercial - Niekomercyjne

Dla mnie może być, ewentualnie "Niekomercyjna" (w końcu to licencja)

> No Derivatives - Żadnych Zmian

To oznacza w ogóle zakaz opracowań - czyli np. tłumaczeń, które przecież
trudno rozumieć jako zmianę (to, że *my* tak to rozumiemy o niczym nie
świadczy).

Proponowałbym np. - "Tylko rozpowszechnianie"