Sympa Menu

cc-se - [Cc-se] Re: FAQ & innehåll till CC

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: bkhl AT stp.ling.uu.se (Björn Lindström)
  • To: cc-se AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-se] Re: FAQ & innehåll till CC
  • Date: Mon, 04 Apr 2005 08:26:01 +0200

Mathias Klang <klang AT informatik.gu.se> writes:

> Jag tittade en del på forum men tyckte att det blev rörigt att både ha
> mailinglista och forum så här i början. Jag trodde att det skulle
> förvirra besökare.

> Samtidigt ska siten vara av intresse för människor som redan vet vad CC är.
> Kalle Jonsson har föreslagit en blog på sidorna som några har tillgång
> att posta till. Hur skiljer sig egentligen en wiki och en blog i detta
> avseende (har aldrig bidragit till wiki) är wiki mer flexibelt kanske?
> ska kolla

Här kan det vara värt att peka ut att e-postlistan redan finns i form av
en sorts webbforum
(http://news.gmane.org/gmane.org.creativecommons.sweden)
och i ett blogliknande format
(http://blog.gmane.org/gmane.org.creativecommons.sweden).

Själv har jag svårt att se värdet i dessa gränssnitt jämfört med min
newsläsare, men de finns där att länka till, för dem som tycker om
sådant.

--
Björn Lindström <bkhl AT stp.ling.uu.se>
Student of computational linguistics, Uppsala University, Sweden

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page