Sympa Menu

cc-rs - CC Serbia Festival slobodne kulture 2 - CC salon Beograd

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: "vlidi @slobodnakultura.org" <vlidi AT slobodnakultura.org>
  • To: "Creative Commons Serbia" <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: CC Serbia Festival slobodne kulture 2 - CC salon Beograd
  • Date: Wed, 5 Mar 2008 10:53:13 +0100

Festival slobodne kulture 2

Creative Commons Salon
(od 7. do 10. marta 2008.)
http://creativecommons.org.yu
http://slobodnakultura.org

::: PETAK 7. mart, Tribinska sala Doma omladine Beograd, Kulturni centar Rex

18:00 Tribinska sala DOB

Odličan album - možeš da mi narežeš?
Alternativne ekonomije i kreativne industrije

Teme prezentacija i razgovora će biti fokusirane na alternativne ekonomije i kreativnu industriju
u okruženjima koja ne podležu pravnim regulacijama Intelektualne svojine. Razmatraćemo
slučaj Techno Brega muzičke scene severnog Brazila, izdavačke kuće EgoBooBits iz Hrvatske i
primer exitfest.org/ EXIT CC stage-a.

učestvuju:
Ronaldo Lemos (Brazil, predsednik odbora iCommons International),
Marcell Mars (Zagreb, http://egoboobits.net, Mi2.hr),
Vladan Joler (EXIT, Novi Sad),
Edi Bon (Creative Commons Srbija)

20:00 Rex

CCBit
http://creativecommons.org.yu/lounge/CCBit
Promocija prve muzičke kompilacije koja će biti objavljena na Creative Commons licencama.
live: Zvuk broda, Tron, Lukatoyboy

Feedback Loop
http://creativecommons.org.yu/fsk2/feedback_loop
Presek produkcije objavljene pod Creative Commons i drugim slobodnim licencama.
postavka izložbe: Ana Knežević i Milica Gudović.

Većinu materijala prikazanih na Feedback Loop-u će posetioci moći i da ponesu sa sobom -
Freedom Toaster
je projekat uređaja-interfejsa koji će služiti za samostalnu i individualnu
razmenu sadržaja kroz arhiviranje i kopiranje digitalnih podataka u javnom prostoru.
Freedom Toaster nabudžio homoludens at slobodnakultura dot org.

::: SUBOTA 8.mart, salon MSUB, Pariska 14a

17:00
u saradnji sa Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – NAPON

predstavljanje projekta
Playground @Play Cultures

Izložba Play Cultures* predstavlja savremenu umetničku produkciju digitalnih igara i
prikazuje jedan mogući pogled kako se žanr digitalnih igara može upotrebiti na kreativan i
angažovan način. Izložba se sastoji od samostalnih igara, modova, video radova, multiplejer
igara i interaktivnih priča. Izložba sadrži radove u rasponu od političke propagande do hakerske
tehnike, od visokog estetizma do socijalnih tema.

18:00
diskusija:
After copyright

Ko uređuje arhive, ko ih koristi, i na koji način? Da li ulazimo u vreme kada će se politika voditi
kroz kulturu interfejsa i kontrolu meta-podataka?

učestvuju: Rasmus Fleischer, Magnus Eriksson (piratbyran.org),
Tom Medak, Marcell Mars (mi2.hr), Ronaldo Lemos (icommons.org).
uvod: Vlidi (slobodnakultura.org)

::: NEDELJA 9. mart, Tribinska sala Doma omladine Beograd

18:00
u saradnji sa Vikimedijom Srbije

tribina
Creative Commons licence i Wikipedia na srpskom

Prelazak projekta Wikipedia na Creative Commons licence na globalnom i lokalnom nivou.
Predstavljanje manje poznatih Vikimedijininih projekata: Vikimedijina ostava.

govore: Nevenka Antić (pravnik, Creative Comons Srbija),
Dragan Satarić, Nikola Smolenski (Vikimedija Srbije)

21:00
u saradnji sa  Bobanom Jevtićem, urednikom filmskog programa DOB

projekcija filma
Star Wreck

režija i produkcija: Timo Vuorensola, Samuli Torssonen i još 300 saradnika - autora.

::: PONEDELJAK 10. mart, CK13, Vojvode Bojovića 13, Novi Sad

19:00
u saradnji sa kulturnim centrom CK13

prezentacija i diskusija
Piratbyran i Pirate Bay - aktivizam i ekonomija servisa

O istoriji organizacije Piratbyran i projekta PirateBay.org. Da li hiper-produkcija aktivističkih
inicijativa predstavlja korak ka ekonomiji servisa i sadržaja?

učestvuju: Rasmus Fleischer, Magnus Eriksson (piratbyran.org), Milica Gudović,
Vladan Jeremić, Vlidi (slobodnakultura.org)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svi programi su besplatni i otvoreni za publiku.
Dobrodošli!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ovo je zajednički projekat organizacija:

Creative Commons Srbija, slobodnakultura.org, Biro za kulturu i komunikaciju, Dom omladine Beograd, Kulturni centar Rex,
NAPON.org, Zene na delu, Vikimedija Srbije, CK13.org, indietronic.org

koncept i realizacija: slobodnakultura.org

slobodnakultura.org je deo organizacije Druga scena <drugascena.org>.

podrška: Fond za otvoreno društvo

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DETALJNIJE O PROGRAMU:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Festival slobodne kulture 2

Creative Commons Salon
(od 7. do 10. marta 2008.)
http://creativecommons.org.yu
http://slobodnakultura.org

Predstavljamo prvi domaći Creative Commons Salon, na kojem će, kroz seriju razgovora o
intelektualnom vlasništvu i politikama vlasništva i distribucije u kontekstu savremene proizvodnje
"sadržaja", gosti iz  Švedske, Brazila i Hrvatske podeliti sa nama svoja mišljenja i iskustva.
Predstavićemo seriju dešavanja vezanih za skorašnje lansiranje Creative Commons licenci na
srpskom jeziku i aktuelnu produkciju objavljenu pod ovim licencama, kao i produkciju koja je u
ovom kontekstu relevantna za razmatranje pitanja vlasništva i kolektivnog rada.

Fokus će biti na popularnim sadržajima kao što su muzika, video-igre i filmovi.
Premijerno predstavljamo i CCBit, prvu domaću muzičku CD kompilaciju objavljenu
na Creative Commons licencama, kao i Freedom Toaster, uređaj - interfejs za individualnu
razmenu digitalnog sadržaja u javnim prostorima.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PETAK 7. mart, Tribinska sala Doma omladine Beograd, Kulturni centar Rex, Jevrejska 16
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18:00
Tribinska sala DOB
http://www.domomladine.org/?hl=sr_RS

[...]

Govoriće specijalni gost Creative Commons Srbije, Ronaldo Lemos da Silva Junior,
predstavnik iCommons.org, međunarodne organizacije vođene vizijom da razvije jedinstveni
globalni front za produkciju i distribuciju javnih dobara u kulturi kroz saradnju sa zajednicama
koje podržavaju otvorene sadržaje, pravo na pristup znanju, slobodni softver, otvoreni pristup
u edukativnom izdavaštvu i slobodnu kulturu.

[...]

Posebno ćemo predstaviti CCBit, pvo CD izdanje Creative Commons Srbije,
muzičku kompilaciju koja će biti objavljena na CC licencama.

<jezik na prezentacijama: domaći, engleski>

20:00
Rex, Jevrejska 16
http://www.rex.b92.net

CCBit
http://creativecommons.org.yu/lounge/CCBit
http://indietronic.org

Promocija prve muzičke kompilacije koja će biti objavljena na Creative Commons licencama.
Na kompilaciji učestvuju:

Mistakemistake, Wolfgang S, Zvukbroda, Mkdsl, Flip, The Good Guys, Tron, Evidence,
Shazalakazoo, Shazz, Lukatoyboy, Atomska sarma, Boom Tschak, Margita Je Mrtva,
Casper, Diagramm, Proggy & Bass.

live: Zvuk broda, Tron, Lukatoyboy

Feedback Loop
Presek produkcije objavljene pod Creative Commons i drugim slobodnim licencama.

Feedback Loop prikazuje različitu lokalnu produkciju objavljenu pod Creative Commons i
drugim slobodnim licencama, kako u novim elektronskim medijima tako i u tradicionalnim
formatima štampane publikacije ili dokumentarnog-autorskog filma. Predstavljeni radovi se
bave intelektualnim vlasništvom i višestrukim potencijalima razmene umetničkih i kritičkih
sadržaja danas, ili kroz izabrani sistem distribucije sadržaja u praksi uspostavljaju drugačiji
odnos po tim pitanjima.

Feedback Loop se sastoji od dva segmenta.

U okviru display-a uključeni su umetnički radovi, štampana izdanja i multimedijalni radovi
institucija kulture, kreativnih kolektiva, umetnica i umentika:

Ana Hušman, Biro Beograd, Dubravka Sekulić/Dunja Predić/Davor Eres,
KONTEKST
galerija , Ivan Bon, Ivan Kucina, kuda.org, Miško Šuvaković - MSLU Novi Sad,
MSU Beograd, slobodnakultura.org,
TKH, Queer Beograd, Vladan Jeremić.

postavka izložbe: Ana Knežević i Milica Gudović.

U REX-u cete imati prilike da vidite i izlozbu Dejana Grbe pod naslovom U.S. Composites, na kojoj
autor predstavlja seriju foto-panorama visoke rezolucije nastalih spajanjem snimaka iz različitih
uglova u kompaktne likovne celine bogate detaljima i složenim prostorno-vremenskim odnosima.
Fotografije su snimljene u gradovima Sirakjuz, Nju Jork Siti i Vašington D.C, tokom studijskog
boravka Dejana Grbe u S.A.D. tokom 2007. godine.

[...]

http://napon.org

predstavljanje projekta
Playground @Play Cultures
http://napon.org/content/view/17/9
http://www.msuv.org/izlozbe/2007/play/play.html

[...]
tehnike, od visokog estetizma do socijalnih tema. Neki radovi kritikuju internu logiku algoritma,
neki dekonstruišu postojeće igre i ometaju sam koncept igrivosti.

Kustos i urednik Play Cultures konferencije Kristian Lukić govori o izložbi i pratećim događajima i
diskusijama u odnosu na pozicije i pitanja koja ovaj projekat problematizuje, sa posebnim osvrtom
na pitanje licenciranja, vlasništva i participacije u današnjim igračkim i virtualnim platformama.

Koja je pozicija klase "gejmera" u današnjem društvu?
Da li je militarizacija kulture digitalnih igara nešto što se može redefinisati?
Kako igračka kultura može biti iskorišćena za emancipatorske procese ili obrazovanje?
Šta konstituiše žanr umetnosti digitalnih igara?

18:00
diskusija:
After copyright

Pre ili kasnije, promena u tradicionalnim ekonomskim i vlasničkim odnosima je neizbežna.
Šta će se desiti sa milijardama tekstova, slika, igara, muzike i filmova koji nam se nude?
Kako će sav taj materijal biti organizovan, i kako će se pretraživati? Ko uređuje arhive, ko
[...]

<jezik tribine: engleski>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[...]

Koje licence se koriste na Vikimedijinim projektima, i iz kojih razloga? Prelazak projekta
Wikipedia na Creative Commons licence na globalnom i lokalnom nivou. Predstavljanje
manje poznatih Vikimedijininih projekata: Vikimedijina ostava - šta je, čemu služi, kako radi, istorija...
I, naravno, pitanja licenci na Ostavi.

<jezik tribine: srpski>

21:00
u saradnji sa  Bobanom Jevtićem, urednikom filmskog programa DOB
projekcija filma
Star Wreck
http://www.starwreck.com

režija i produkcija: Timo Vuorensola, Samuli Torssonen i još 300 saradnika - autora.
Star Wreck: In the Pirkinning je naučno-fantastična parodija, koja je proizvod kolaborativnog rada malog tima iz
Finske i preko 300 asistenata i saradnika iz celog sveta. Film je napravljen na osnovu entuzijazma ove grupe
zaljubljenika u naučnu fantastiku, naročito seriju Star Treck, a rad na celovečernjem filmu prepunom ozbiljnih
specijalnih efekata je trajao skoro 7 godina. Ovo je prva projekcija Star Wreck-a u Srbiji.

<film je na engleskom i klingonskom jeziku. nema titlova :-) >

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://ck13.org

prezentacija i diskusija
Piratbyran i Pirate Bay - aktivizam i ekonomija servisa

Da li je realaktivizam buduća realpolitika? Da li je obaveza teorije danas da ponudi praktične modele primene
ideja koje se razmatraju? O istoriji organizacije Piratbyran i projekta PirateBay.org. Da li hiper-produkcija aktivističkih
inicijativa predstavlja korak ka ekonomiji servisa i sadržaja?
O samoorganizaciji kao modelu organizovanja zajednica i društava...

[...]

Umetnici:
AES + F (RU), Afkar Media (SY), Alon Tzarafi (IL), Fiambrera (ES), Gonzalo Frasca (UY),
Jodi (BE, NL), Molleindustria (IT), Personal Cinema (GR), Persuasive Games (US),
Robert Praxmarer (AT), Serious Games Interactive (DK), Tale of Tales (BE), Vladan Joler (RS),
Vladimir Todorović (RS, SG), Urtica (RS)

Producent:
Institut za fleksibilne kulture
i tehnologije – NAPON
www.napon.org

Koproducent:
Muzej savremene umetnosti Beograd
www.msub.org.yu
Muzej savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu
www.msuv.org
Centar za nove medije_kuda.org, Novi Sad
www.kuda.org

Pokrovitelj:
Izvršno veće Autonomne
pokrajine Vojvodine

Sponzori:
Ministarstvo kulture Republike Srbije
Austrijski kulturni forum Beograd,
BS Procesor, Neobee.net, MagicBoxMultimedia
Fond za otvoreno društvo Srbija

  • CC Serbia Festival slobodne kulture 2 - CC salon Beograd, vlidi @slobodnakultura.org, 03/05/2008

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page