cc-rs - Re: [Cc-.rs/.yu] Komentar u vezi sa english-changes.pdf

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com>
  • To: Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.yu>, cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-.rs/.yu] Komentar u vezi sa english-changes.pdf
  • Date: Fri, 9 Mar 2007 05:31:16 -0800 (PST)

Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.yu> wrote:
On Thursday 08 March 2007 11:52, Slobodan Markovic wrote:
> proèitao sam lokalizovanu verziju licence i ne vidim u njoj ni¹ta ¹to
> bi odskakalo, na prvi pogled. ©to se tièe:
>
> http://mirrors.creativecommons.org/worldwide/rs/english-changes.pdf
>
> imam samo komentar u vezi sa prevodom termina "srodna prava" (Zakon
> o autorskim i srodnim pravima). Mislim da bi bilo bolje reæi related
> rights, umesto neighboring rights. Naravno, ovaj komentar dajem uz
> ogradu da nisam pravnik :-)

Izraz koji se koristi u onome sto je valjda zvanicni prevod zakona na engleski
( http://www.yupat.sv.gov.yu/pdf/eng/propisi/autorsko/copyright_law.pdf ) je
"related rights", nisam siguran sta je bolje.

Related se koristi i u internacionalnim propisima, samo sto je ovde rece o prevodu ugovora, a ne zakona. U pravnoj praksi, su to sinonimi. Engleski prevod je samo prevod nacionalne licence  i nije u prakticnoj upotrebi, a i kada bi bio, ne bi bio nevazeci, jer je znacenje related i neighbouring isto.

Nena